Gå till innehåll

Mozilla Sunbird


FixarFrasse

Recommended Posts

Hej,

Jag har för tillfället Sunbird installerat på båda datorerna här i hemmet. En som är personlig för mig och en som rör hela familjen. Det jag skulle vilja veta är om det är möjligt att på något sätt "synka" de båda programmen med varandra?

T.ex: Det jag skriver i dator 1, kopieras automatiskt till dator 2 vid start. Jag känner till att det finns program som synkar Google kalender tillsammans med Sunbird - men nu vill jag använda denna tjänst mellan två Sunbird-installationer.

Är detta möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det måste båda programmen ha tillgång till samma kalender. Enklaste sättet att ordna det är väl att använda en kalender i molnet, d.v.s. på en server, t.ex. Google kalender. För att hantera den behövs Provider for Google Calendar.

Men detta gör egentligen Sunbird överflödigt, och programmet utvecklas inte längre.

This is the last public Sunbird release by the Calendar Project.

http://www.mozilla.org/projects/calendar/sunbird/download.html

Så jag har slutat använda både Sunbird och Lightning. Google kalender används istället. Den kan man dessutom komma åt i en telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...