FixarFrasse Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Hej, Jag har för tillfället Sunbird installerat på båda datorerna här i hemmet. En som är personlig för mig och en som rör hela familjen. Det jag skulle vilja veta är om det är möjligt att på något sätt "synka" de båda programmen med varandra? T.ex: Det jag skriver i dator 1, kopieras automatiskt till dator 2 vid start. Jag känner till att det finns program som synkar Google kalender tillsammans med Sunbird - men nu vill jag använda denna tjänst mellan två Sunbird-installationer. Är detta möjligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 För det måste båda programmen ha tillgång till samma kalender. Enklaste sättet att ordna det är väl att använda en kalender i molnet, d.v.s. på en server, t.ex. Google kalender. För att hantera den behövs Provider for Google Calendar. Men detta gör egentligen Sunbird överflödigt, och programmet utvecklas inte längre. This is the last public Sunbird release by the Calendar Project. http://www.mozilla.org/projects/calendar/sunbird/download.html Så jag har slutat använda både Sunbird och Lightning. Google kalender används istället. Den kan man dessutom komma åt i en telefon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 Hej, då åker Sunbird i tunnan! Tack för info JoWa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts