tomash Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Jag har anslutit en Win7-dator på nätverket som i övrigt består av XP-datorer. Jag har delat ut en disk på Win7-datorn med läs/skrivrättigheter men det går endast att läsa från Win7-datorn, inte skriva till den. Hela disken är alltså utdelad. Jag får ett felmeddelande : Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden. Jag är admin på alla datorerna i nätverket. Hus skaffar man sig behörighet? Det är närmast ett backup-program (Insync) som ska skriva till Win7-datorn. /Tomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strator Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Vad jag känner till har en utdelning av hårddiskens root en högre säkerhetsinställning p.g.a. Systemsäkerhet. Enklast vore om du skapar en mapp som heter Insync/Backup som du delar ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts