Gå till innehåll

Lagring av bilder online


Photofred

Recommended Posts

Hej!

Jag fotar väldigt mycket och får stora mängder data, då jag sparar både kamerans Rawfil och behandlar dem och sparar .jpg versioner.

Finns det något väl fungerande sätt att lagra bilderna hos något webbhotell (helst inte egen server).

Såg en tjänst som heter www.crashplan.com kanske det kan vara något?

Idéer tips och förslag mottages gärna.

Tack på förhand!

// Photofred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha ett webbhotell och dess utrymme kör på ett privatpaket på binero 200GB eller företagspaketet 300 GB (138:-/mån)

Lägga in bilder kan du göra som jag har gjort på http://bilder.pcguiden.org/ bildstorlek max 32mb styck.. Bra om man vill visa någon bild på forum... det blir en bildtagg när man laddat upp bilden...

Jag har Privatpaketet 69:- /mån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart bäst vore egentligen om det fanns någon TB lagringsmöjlighet, eftersom en dag på racingbanan ofta drar med sig en sparad bildmassa på 2-3 GB.

Har ni något förslag på det?

PC Guiden,

Tack för dina svar, det funkar säkerligen klockrent till en början men 200-300 GB blir lite för lite är jag rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska det tvunget vara en online lagring? Med tanke på mängden tycker jag inte det verkar som en hållbar lösning.

Om det är backup du är ute efter så skaffa hellre portabla hårddiskar att förvara i kassaskåp, bankfack eller hos någon betrodd bekant.

Vill du publicera bilder så andra kan se dem bör du hellre lägga upp de absolut bästa och dessutom inte i RAW format, då räcker nog några 200GB mer än väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...