Gå till innehåll

Loggas ut direkt från Windows live Messenger


Recommended Posts

Jag har två loggin på min laptop.

Min del och en för gäster.

Det hela började i Söndags. Loggade in som vanligt i fredags och så på söndagen så funkar inte MSN.

Jag loggar in på Windos live messenger, MSN är aktiv i drygt en sekund, sedan tar den plats vid klockan nere i högra hörnet för att sedan försvinna....

Mycket märkligt.

Jag har prövat att växla användare och loggat in på "gäst", där funkar dock MSN?!?!

Jag har prövat att av installera, och återinstallerat både den svenska och den engelska versionen av windows live.

Jag använder Windows XP.

Kör NOD32 som antivirus och MSN är godkänd i min brandvägg.

Vad har hänt!?

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog rekommendera dig att installera om Live paketet, skulle gissa att det är wlive communication platform som strular, du kan ju kolla i aktivitetshanteraren så den överhuvud taget körs, den heter wlcomm.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSN och WLM är inte riktigt samma sak....

Har du XP, Vista, W7 istallerat så kan man välja att ta bort MSN och bara ha WLM kvar så slipper du problemet.

Start/kör och skriv/klistra in:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove, klicka på OK

Starta om Datorn och ta bort ev. pluggins (kommer upp en ruta om så är fallet) OBS, har du flera användare gör samma sak för alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu måste vi väl reda utt ett och annat begrepp här :)

MSN = www.msn.se

MSN Messenger, heter numera Windows Live Messenger

Det messengerprogram som finns med från börjar i b.la Windows xp heter "Windows Messenger" och det avinstalleras genom den ovan angivna kommandoraden

Windows Messenger - http://markapowell.c...s-messenger.png

MSN Messenger - http://www.winsupers...ssenger7_01.jpg

Windows Live Messenger - http://blog.amin.org...main-window.jpg

Och som jag förstod första inlägget så handlar detta väl om Windows Live Messenger?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite uppdatering från in sida.

Det är Windows Live messenger som strular för mig, jag ser att jag slängt mig med uttrycket "MSN" i mitt första intryck. Det gick av gammal vana som troligen sitter i sen tio år men det skall bli bättring.

Jag har prövat systemåterställning, vilket inte fungerade.

Jag har också kört RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove.

Detta gjorde inte helle någon skillnad.

I aktivitetshanteraren såg jag att wlive communication inte var aktivt. Kan jag aktivera den manuellet?

Om inte så satsar jag på att av installera Windows Live Messenger (WLM? i stället för MSN?) och återinstallerar den svenska versionen av WLM för en tredje gång.

Jag har också kört NOD32 och Malware Anti-Malware utan att dessa funnit något skadligt.

Tack för er hjälp! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu återinstallerat WLM (Windows Live Messenger), den svenska versionen.

Den fungerar fortfarande inte. Jag loggas in, hinner få en snabb glimt av WLM, den stängs sedan ner till snabbstartsfältet. När jag för markören dit för att öppna WLM försvinner den helt.

Jag har tittat i aktivitetshanteraren över vilka processer som körs där är enbart msnmsgr.exe aktivt när jag klickar på WLM för att logga in. Inte wlcomm.exe. Går den sista att aktivera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tjänsten Windows Live ID sign-in Assistant skall vara startad

Processen wlcomm.exe*32 skall vara gående.

Processen msnmsgr *32 skall vara gående.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats

"Tjänsten Windows Live ID sign-in Assistant skall vara startad

Processen wlcomm.exe*32 skall vara gående.

Processen msnmsgr *32 skall vara gående."

Dessa processer som du nämner, är det något som aktiveras automatiskt eller skall jag manuellt starta dem?

Jag har sökt efter dem i aktivitetshanteraren men finner dem inte som pågående processer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märkliga är att jag loggas in en kort stund, max två sekunder. Här hinner jag se personer on-line etc. Där efter flyttas WLM (windows live messenger ;) ) ner till snabbvalsfältet (bredvid klockan, antivirusikoner etc.) där jag står om står den "aktiv". När jag för muspekaren över WLM-ikonen försvinner den.

När jag via startmenyn startar upp WLM för att logga in igen står jag som utloggad....

Mycket märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
×
×
  • Skapa nytt...