Gå till innehåll

Viloläge


MAUR24

Recommended Posts

Har försökt att sätta datan i viloläge men det vill inte funka för först så loggas man ur msn och sen så kommer den blå skärmen upp där det står att viloläge förbereds och helt plötsligt så kommer skrivbordet tillbaka och sen händer inget mer och msn är utloggad men loggas in så fått den har fått kontakt med nätet igen och då går det att använda datan som vanligt, har försökt att ändra inställningar men det hjälpte inte heller och viloläge har funkat förut så det ska vara rätt inställningar och har även kört diskrensning och degfragmentering och diskkontroll men inget har hjälpt så vad kan det vara som inte är bra och vad kan jag göra åt det för att få ordning på det? Mvh Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det kommer något i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) samtidigt som du försöker få datorn att gå ner i viloläge.

Hur länge sedan är det som det slutade att fungera?

Det kan nog vara en månad eller nåt sånt, hur ska jag kunna ha loogboken uppe samtidigt som jag sätter datan i viloläge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan nog vara en månad eller nåt sånt, hur ska jag kunna ha loogboken uppe samtidigt som jag sätter datan i viloläge?

Detta är vad jag kan se sen sist jag försökte sätta den i viloläge.

Registerinställningar för användaren HEMMA-6DCD49D78\MAUR24 sparades medan ett program eller en tjänst fortfarande använde registret under utloggning. Det minne som användes av användarens register har inte frigjorts. Registret kommer att tas bort ur minnet när det inte längre används.

Detta kan ske när tjänster körs under användarkonton. Försök konfigurera tjänster som att de körs antingen som lokal tjänst eller nätverkstjänst.

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En månad är ju lite väl lång tid att göra en systemåterställning på eftersom det då är stor risk för att du har installerat eller avinstallerat något under den tiden som sedan orsakar andra problem.

User Profile Hive Cleanup brukar hjälpa mot det felmeddelandet:

http://support.microsoft.com/kb/837115

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...