Jump to content

Error code 0x80070422

Bear
 Share

Recommended Posts

Har du bytt antivirusprogram eller brandvägg nyligen?

Hur försökte du konfigurera nätverksinställningarna?

Jag tror att följande är rätt väg för att hitta listan med tjänster även i Windows 7:

Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster

Där bör finnas en tjänst som heter Windows Firewall. Dubbelklicka på den och välj Startmetod Automatisk samt starta tjänsten. Går detta bra eller blir det några felmeddelanden?

Det finns fler tips på sidan http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7security/thread/e5ee6823-98f8-4575-a254-00a038b17e34

Hej,

har du skrivit services i sökrutan, högerklickat på "services" högst upp i resultatfönstret, valt att "run as Adminstrator"?

Provat att återstarta Windows Defender via Action Center, Safety?

Mvh

Mats H

Cecilia jag kör som Administrator på alla våra studiodatorer här och tänker inte göra factory restore heller men, jag ska kolla Mats förslag nu

Att ha ett administratörskonto innebär inte att man har fulla rättigheter i datorn när man har Windows 7.

Jag menade förstås inte "factory restore" utan en systemåterställning (system restore) som är en Windows-funktion för att backa systemet ett begränsat antal dagar. Du hittar det här:

Start - Program - Accessories

Men inte så lämpligt när du har installerat program under tiden.

Mats jag har Windows Essential nu och jag tror Defender blev avstängd också när jag installerade Essential igår, men jag ska pröva det andra du skrev här

Microsoft Security Essentials stänger av Windows Defender.