Lugnagatan Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Jag behöver hjälp med radering av historik som jag helt enkelt inte kan hitta/förstå vart den finns på hårdisken...De är känslig fakta som måste bort och är tacksam för hjälp. Historiken kommer fram i rutan när jag trycker PIL NER när adressfältet i DOKUMENT(ej webbläsaren) är tomt! ( SE BILD 1 ) NÅGON som har tips på hur man kan ta bort SE BILD 2 Trycker på själva historiken öppnas webbläsaren och då står det NOT Found blankt ( SE BILD 3 ) tacksam för svar , känslig info måste bort hjälp förlåt om ngn postat om samma ämne innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Högerklicka i adressfältet och välj "Ta bort tidigare". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugnagatan Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 Vet inte riktigt vart man hittar det... detta är som sagt inte på adressfältet på webbläsaren utan på dokument. Så ser det ut på mig när jag höger klickar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 (edited) Sorry, fel av mig! Jag missade att det handlade om Vista, och utgick ifrån Windows 7. Skulle tro att det finns en uppsjö av program typ CCleaner, som kan göra det du vill. Annars går adresserna att radera direkt i registret. Starta registereditorn och navigera till... HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TypedPaths ...där kan du högerklicka på, och radera oönskade adresser i den högra vyn. Lämna kvar (Standard)! Edit: Hittade ett litet program vars enda uppgift är att rensa dylika listor. MRU-Blaster Edited October 23, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugnagatan Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 Tittade på registern kom fram till alla mappar utan den sista "typed path" som inte fanns ens :S :S wierd! ( se bild ) Men testade programmet du rek. gick utmärkt! tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts