DAson Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 (edited) Vet ni hur man ska ta med sina favoritprogram som kan inkluderas på en Windows skiva t.ex. CD eller DVD. Då heter det alltså Slipstreama. Men hur ska dessa program installeras efter att Windows har installerats. nLite har väl inte den möjligheten, Det finns väl nåt som heter WPI om ni känner till det. Hur gör man såna skivor är det nån som vet vad jag menar så vill jag ha svar och fyll på gärna mer era förslag. //DAson Edited October 23, 2010 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LJ52 Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 (edited) Gäller det XP så heter det addons som du integrerar med hjälp av programmet nLite. Addons installerar sig själv under installation av XP. Addons finns på nLite s hemsida. http://www.msfn.org/...ddons-20102010/ Finns även många oddons här: http://www.winaddons...cks-collection/ BricoPack Vista Inspirat 1.1 addon är bra att ha med. Edited October 23, 2010 by LJ52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 (edited) Vart nånstans lägger jag in dessa program som jag vill ha med på XP skivan i programmet nLite. Fann ett videoklipp på hur man gör så att program man vill ha med på skivan installeras. //DAson Edited October 23, 2010 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LJ52 Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Under hotfixar och uppdateringar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 Såg i videoklippet att zipfilerna hette ProgramAddons och namnet på programmet t.ex. ProgramAddons Firefox. Funkar inte för mig! Nåt speciellt program för det att skapa i zip ProgramAddons? //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LJ52 Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 (edited) Jag är inte riktig säker på att jag förstår vad du menar men Det är cab filer du ska använda. Addons = cabfiler Ställ in ditt packprogram ex winrar så att det inte tar över alla filer. Inställningar, bocka av cab, iso. Så blir allt lite lättare att hitta. Edited October 23, 2010 by LJ52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 (edited) Vad jag menar med ProgramAddons namnet t.ex. denna ProgramAddons BricoPack Vista Inspirat 1.1 det är detta jag menar! Hur får jag till dessa med dem program jag vill ha med på skivan? //DAson Edited October 23, 2010 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LJ52 Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 (edited) Som jag skrev tidigare, med programmet nLite. Det är väl en cabfil som du laddat ner? Lägg till cabfilen under hotfixar och uppdateringar. Edited October 23, 2010 by LJ52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 BricoPack är .exefiler. Går det att integrera ändå? // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LJ52 Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Till Manneman: Finns även cab filer av bricopack för att ha som addons till nLite. Se länk i tidigare inlägg ovan eller här: http://www.winaddons...cks-collection/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted October 24, 2010 Author Share Posted October 24, 2010 Ursäkta mig LJ52 om jag inte förstod vad du skrev. Nu vet jag vad som menas med cabfiler det som du länkade till i ditt första svar håller jag på och laddar ned ifrån det jag vill ha i min Windows XP CD eller DVD. Tack för tipsen! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts