Gå till innehåll

Anytime Upgrade med svensk upgradering utomlands


BareJag

Recommended Posts

Jag skulle vilja uppgradera min w7 home premium till w7 professional. Problemet är att WAU inte finns tillgängligt i Finland. Varken att fås från nätet eller från de datorbutiker jag talat med. Ska man uppgradera så får man helt enkelt köpa helt nytt operativsystem, och således få en överbliven w7 licens som inte kan användas på någon annan dator.

Om jag då låter någon vän i Sverige köpa en uppgradering som jag sen använder i Finland, det är ju ändå en svensk version det handlar om. Är detta praktiskt möjligt utan att man behöver skicka iväg datorn med nästa sverigeresenär som råkar ha lite utrymme över i bagaget och således låta sverigebåtarna göra den största vinsten på affären? Är det över huvud taget tillåtet att köpa en licens i sverige som man uppgraderar med i finland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan hitta en butik i Finland som säljer en WAU-uppgraderingsnyckel i kartong kan du i stället köpa en nyckel i kartong från Microsoft Store.

Nyckeln är språkoberoende, men oavsett om du vill köpa en svensk kartong eller en finsk kartong så kan du göra det i Microsoft Store:

http://emea.microsoftstore.com/europe/sv-SE/Microsoft/Windows-Anytime-Upgrade-Windows-7-Home-Premium-till-Professional

http://emea.microsoftstore.com/europe/fi-FI/Microsoft/Windows-Anytime-Upgrade-Windows-7-Home-Premium--versio-Professional-versioksi

(Att köpa en nyckel direkt i WAU-guiden med sitt kreditkort är tyvärr inte möjligt i Finland, däremot kan det göras i Sverige).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...