eXpe Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Hej! När jag startar datorn och öppnar IE första gången tar det upp till 50 sekunder att ladda startsidan (google, som ju är rätt liten storleksmässigt), men om man stänger ner den och öppnar på nytt strax därefter (och framöver) sjunker laddningstiden rejält - till 4-6 sekunder. Googlat en massa och försökt med några få knep, bl.a. det som står i artikeln "Snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt". Skulle vara tacksam om ni hjäpte till med hur man kunde snabba upp detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Hej! När jag startar datorn och öppnar IE första gången tar det upp till 50 sekunder att ladda startsidan (google, som ju är rätt liten storleksmässigt), men om man stänger ner den och öppnar på nytt strax därefter (och framöver) sjunker laddningstiden rejält - till 4-6 sekunder. Googlat en massa och försökt med några få knep, bl.a. det som står i artikeln "Snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt". Skulle vara tacksam om ni hjäpte till med hur man kunde snabba upp detta. använd IE9 som jag gör nu och det går snabbt och enkelt fast det bara är en beta fortfarande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 använd IE9 som jag gör nu och det går snabbt och enkelt fast det bara är en beta fortfarande. Fungerar den bra för dig?? Hade den en vecka och den bara strulade. Annars finns ju firefox som jag gick tillbaka till. Fast den har blivit trögare tycker jag. Google chrome är väl den snabbaste just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essin Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Hej! När jag startar datorn och öppnar IE första gången tar det upp till 50 sekunder att ladda startsidan (google, som ju är rätt liten storleksmässigt), men om man stänger ner den och öppnar på nytt strax därefter (och framöver) sjunker laddningstiden rejält - till 4-6 sekunder. Googlat en massa och försökt med några få knep, bl.a. det som står i artikeln "Snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt". Skulle vara tacksam om ni hjäpte till med hur man kunde snabba upp detta. Vad har Du för uppkoppling ADSl eller något annat? När man öppnar starsidan första ggn på dan, så brukar det gå lite långsammare. essin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts