Gå till innehåll

Långsam uppstart första gången


eXpe

Recommended Posts

Hej!

När jag startar datorn och öppnar IE första gången tar det upp till 50 sekunder att ladda startsidan (google, som ju är rätt liten storleksmässigt), men om man stänger ner den och öppnar på nytt strax därefter (och framöver) sjunker laddningstiden rejält - till 4-6 sekunder.

Googlat en massa och försökt med några få knep, bl.a. det som står i artikeln "Snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt".

Skulle vara tacksam om ni hjäpte till med hur man kunde snabba upp detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

När jag startar datorn och öppnar IE första gången tar det upp till 50 sekunder att ladda startsidan (google, som ju är rätt liten storleksmässigt), men om man stänger ner den och öppnar på nytt strax därefter (och framöver) sjunker laddningstiden rejält - till 4-6 sekunder.

Googlat en massa och försökt med några få knep, bl.a. det som står i artikeln "Snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt".

Skulle vara tacksam om ni hjäpte till med hur man kunde snabba upp detta.

använd IE9 som jag gör nu och det går snabbt och enkelt fast det bara är en beta fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd IE9 som jag gör nu och det går snabbt och enkelt fast det bara är en beta fortfarande.

Fungerar den bra för dig??

Hade den en vecka och den bara strulade.

Annars finns ju firefox som jag gick tillbaka till.

Fast den har blivit trögare tycker jag.

Google chrome är väl den snabbaste just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

När jag startar datorn och öppnar IE första gången tar det upp till 50 sekunder att ladda startsidan (google, som ju är rätt liten storleksmässigt), men om man stänger ner den och öppnar på nytt strax därefter (och framöver) sjunker laddningstiden rejält - till 4-6 sekunder.

Googlat en massa och försökt med några få knep, bl.a. det som står i artikeln "Snabba upp Internet Explorer 8 ordentligt".

Skulle vara tacksam om ni hjäpte till med hur man kunde snabba upp detta.

Vad har Du för uppkoppling ADSl eller något annat? När man öppnar starsidan första ggn på dan, så brukar det gå lite långsammare.

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...