Gå till innehåll

Till vilken nytta gör Microsoft.NET Framework 4 i XP


DAson

Recommended Posts

Undrar bara en sak såg just i Windows Update 2 st uppdateringar för Windows XP och det är Microsoft .NET Framework 4 Client Profile för Windows XP x86 (KB982670) och Microsoft .NET Framework 4 för Windows XP x86 (KB982671). Jag har som sagt ingen nytta av dessa och döljer dem. Dessa .NET är väl för nyare applikationer skrivna i .NET eller har jag fel!?!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan lugnt vänta med att installera, är det något program som kräver .NET 4.0 så brukar programmet tala om det i så fall.

.NET Framework 4

Key focuses for this release are:

* Parallel Extensions to improve support for parallel computing, which target multi-core or distributed systems.[29] To this end, they included technologies like PLINQ (Parallel LINQ),[30] a parallel implementation of the LINQ engine, and Task Parallel Library, which exposes parallel constructs via method calls.[31]

* New Visual Basic .NET and C# language features, such as statement lambdas, implicit line continuations, dynamic dispatch, named parameters, and optional parameters.

* Support for Code Contracts.

* Inclusion of new types to work with arbitrary-precision arithmetic (System.Numerics.BigInteger) and complex numbers (System.Numerics.Complex).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kan jag hålla med om version 1.1, 2.0 och 3.5 brukar Windows Update installera och även den senaste 4.0 av .NET Framework. Många har det blivit under alla dessa år. Men man kan välja vad den ska installeras man kan ju välja den version man vill ha av .NET Framework det är ju valfritt. Men jag brukar aldrig installera .NET Framework 4.0 eftersom jag kör ingen applikation som kräver det!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...