tompa99 Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Hur installerar man xp från usb-minne? Jag har försökt med olika sätt som jag hittat på Internet bla dessa förslag: http://www.bootdisk.com/pendrive.htm "method 6" och sedan kopierat över hela XP-skivan till USB-minnet. och http://www.sweclockers.com/artikel/6015-installera-windows-xp-med-ett-usb-minne Följde instruktion men fastnade när programmet skulle skriva till USB-minnet, den sa då att enhetsbetäckningen mitt USB-minne hade ej var en giltig adress. Det närmaste jag kommit är att datorn startar upp från USB-minnet men klagar sedan på att fel version av filen "hal.dll" finns, och det kan bero på att datorn har Windows 7 Pro 64-bitar Ultimate installerad. (Datorn är inställd på att boota från USB) Har försökt med 2 olika USB-minnen bla ett Kingston 4 gb. Finns det något som kan hjälpa mig med ett sätt att installera xp, (behöver en ren xp-installation för att uppradera min sons Andoid-telefon) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hakbr Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Hej hej Jag uppgraderade sonens Samsung Galaxy S till senaste versionen av Android på en dator med Windows 7 Ultimate 64-bitar utan problem. Det låter som rätt mycket arbete att installera om hela datorn för att uppgradera Android, du får ju inte DualBoot när du gör det i den ordningen. Det fungerar inte att göra det från Ubuntu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted November 11, 2010 Author Share Posted November 11, 2010 Har försökt med att uppgradera telefonen (Samsung Galaxy Spica) under Win 7 men ej lyckats, för att kunna bevisa för försäljarna att det inte går (skulle det funka är det perfekt). Har ej testat Ubuntu då jag inte tror att det finns något program för det. Att jag inte får Dualboot gör inget, jag kan installera Win 7 från USB (har gjort det ialla fall) igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts