Gå till innehåll

installera xp från usb


tompa99

Recommended Posts

Hur installerar man xp från usb-minne?

Jag har försökt med olika sätt som jag hittat på Internet

bla dessa förslag: http://www.bootdisk.com/pendrive.htm "method 6" och sedan kopierat över hela XP-skivan till USB-minnet.

och http://www.sweclockers.com/artikel/6015-installera-windows-xp-med-ett-usb-minne Följde instruktion men fastnade när programmet skulle skriva till USB-minnet, den sa då att enhetsbetäckningen mitt USB-minne hade ej var en giltig adress.

Det närmaste jag kommit är att datorn startar upp från USB-minnet men klagar sedan på att fel version av filen "hal.dll" finns, och det kan bero på att datorn har Windows 7 Pro 64-bitar Ultimate installerad. (Datorn är inställd på att boota från USB)

Har försökt med 2 olika USB-minnen bla ett Kingston 4 gb.

Finns det något som kan hjälpa mig med ett sätt att installera xp, (behöver en ren xp-installation för att uppradera min sons Andoid-telefon)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej

Jag uppgraderade sonens Samsung Galaxy S till senaste versionen av Android

på en dator med Windows 7 Ultimate 64-bitar utan problem.

Det låter som rätt mycket arbete att installera om hela datorn för att uppgradera

Android, du får ju inte DualBoot när du gör det i den ordningen.

Det fungerar inte att göra det från Ubuntu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt med att uppgradera telefonen (Samsung Galaxy Spica) under Win 7 men ej lyckats, för att kunna bevisa för försäljarna att det inte går (skulle det funka är det perfekt). Har ej testat Ubuntu då jag inte tror att det finns något program för det. Att jag inte får Dualboot gör inget, jag kan installera Win 7 från USB (har gjort det ialla fall) igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...