Gå till innehåll

Kan ej starta Outlook 2003


vippkort

Recommended Posts

Jag har installerat en ny dator som jag även har lagt in Office-paketet på. När jag är ansluten till domänen så vägrar outlook att starta. Jag får ett felmeddelande där det står att programmet inte kan starta pga. ett installationsproblem och att jag ska installera om Outlook.

Däremot startar programet och fungerar perfekt, om jag loggar in lokalt på datorn?

Ett likande fel fick jag när jag installerade en Wista-maskin. Då var det bara att byta namn på en fil som hette msmapi. Men jag kan inte hitta den filen i Win 7.

Någon som vet vad det kan bero på`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska nog börja kolla upp detta med administratören för domänen, kan ju vara så att det finns restriktioner eller säkerhetsfunktioner mot att köra just Outlook.

Alternativt kanske det kan vara så att Outlook behöver installeras eller ställas in på ett speciellt sätt för att fungera tillsammans med de regelvärk som gäller i er domän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag ju inte lova att det hjälper i ditt fall, men filen du kan prova att ändra namn på heter MSMAPI32.DLL och finns i C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1053 om du kör svenskt, och i C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1033 om du kör engelskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst. Jag installerade om Office när datorn var ansluten till domänen.

Förmodligen var det väl så att det inte hamnade rätt profil, eller något i den stilen. Fast då är det ju konstigt att de övriga officeprogrammen fungerade som de skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...