Gå till innehåll

Vista Ny Hårddisk


Lasse B

Recommended Posts

Fråga.

Min dotters hårddisk på sin dator har pajat ( Windows Vista 32-bit ), dom kommer och byter ut den vad jag förstått.

Nu till frågan.

Har glömt, men i och med att det blir en ny hårddisk, så måste man välan hämta hem Setv pack 1 och Serv pack 2.

Dessa kommer välan automatiskt på Windows Uppdate ?? om inte bör dom välan finnas på Microsofts hemsida.

Lite tankspridd just nu.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om hårdisken installeras i leveransutförande från leverantören, så återstår då det vanliga uppdaterandet med Windows Update, samt Java, Flash och de medskickade "bloatwaren"! Norton, Acrobat osv.

Servicepacken 1 och/eller 2 hämtas från Windows Update beronde på hur mycket som är förinstallerat av leverantören.

Några timmars jobbande!

Lycka till!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet mycket jobb, frågan är är det det bästa att ta hem servicepacken från Windows Update, eller kan man hitta dom istället hos microsoft ??

Fristående ??

Ha en bra dag.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja du kan nog hitta den hos MS, om du googlar lite!

SP1 hittas här!

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746

SP2 hittas här!

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d

På MS Technet skriver de att SP1 bör hämtas med Windows Update, för att få med de uppdateringar som kan ha tillkommit i SP1.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista frågan i detta ämne.

Nu är hårddisken bytt vad jag förstått.

Nu skall ju allt annat instaleras, bör man först lägga in Servpack 1 och sedan servpack 2 och därefter hämta hem alla andra uppdateringar.

Eller skall man bara låta Windows update sköta rubbet, men är då inte risken att en massa övriga uppdateringar kommer först och sedan servicepackarna ??

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...