Gå till innehåll

Långsam/upp-stannande mappblädring.


copyright

Recommended Posts

Jajjemen. nyligen ominstallerad datorn på hopp om att den skulle fungera liite bättre. dessutom på ny Raptor hårdskiva.

problemet fortsätter. långsam när man byter och går in i mappar. speciellt om det finns 15+ objekt. Bilder tar längre en vanliga dokument.

att vänta några sekunder för att en mapp med låt säga 30 bilder skulle taga ~3 sekunder vore ju förståeligt. men att det kan gå åt en halv minut så är förkastligt. däremot går det snabt om man har varit i mappen och tryckt bakåt och sedan gått tillbaka. (då finns vel det i minnet?)

börjar fundera om det är hårdvarufel?

här e lite om datorn

Core2 1.8GHz

2Gb ram.

hd1 OS: Raptor 160Gb

hd2 alla filer: 300gb (?)

sata2 samtliga

650W power tror jag det var.

Win xp Home.

min morbrors dator, mina fungerar klockrent. ;)

får se vad detta läder till. :)

har också problem med laser printern, blaka utskrifter. men tar det i en annan tråd senare. :)

Redigerad av copyright
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

långsam när man byter och går in i mappar. speciellt om det finns 15+ objekt. Bilder tar längre en vanliga dokument.

att vänta några sekunder för att en mapp med låt säga 30 bilder skulle taga ~3 sekunder vore ju förståeligt. men att det kan gå åt en halv minut så är förkastligt. däremot går det snabt om man har varit i mappen och tryckt bakåt och sedan gått tillbaka. (då finns vel det i minnet?)

Är det beroende av vilken sorts visning som ställs in i Den här datorn/Utforskaren, dvs går det fortare om du ställer in visning av innehållet i listform?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...