Hildur Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Har just köpt en ny skrivare, HP Deskjet 1050, där installationen gick mycket bra. Följde den utmärkta manualen exakt. Så långt allt väl, det gick utmärkt att skriva ut från datorn (dokument, websidor osv). MEN! När jag skulle kopiera så blev det bara vertikala längsgående streck över hela papperet. Fyller hela pappret, inte mycket vitt kvar även om strecken inte verkar vara så tjocka. Jag är helt slut på ideer, är det någon som kan hjälpa? Har felsökt så mycket jag kan på HP:s sidor för skrivaren. Win XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 God eftermiddag! Har Du testat detta? Kopierat från HP användarmanual! Justera bläckpatronerna från Skrivarprogramvaran Anmärkning Justering av patronerna gör att dina utskrifter får hög kvalitet. På HP All-in-One visas ett meddelande om att justera patronerna varje gång du installerar en ny bläckpatron. Om du tar bort och åter installerar samma bläckpatron visas inget meddelande på HP All-in-One om att du ska justera patronerna. HP All-in-One kommer ihåg justeringsvärdena för den bläckpatronen och därför behöver du inte justera bläckpatronerna på nytt. a. Lägg i vanligt vitt oanvänt papper i storleken Letter eller A4 i inmatningsfacket. b. I Skrivarprogramvaran klickar du på Skrivaråtgärder och därefter på Underhållsuppgifter för att komma till Verktygslåda för skrivaren. c. Verktygslåda för skrivare visas. d. Klicka på fliken Enhetsunderhåll. e. Klicka på fliken Justera bläckpatronerna. Enheten skriver ut en justeringssida. f. Placera sidan för bläckpatronsjustering med utskriftssidan nedåt i det främre högra hörnet av glaset. g. Tryck på knappen Starta svartvit kopiering. Bläckpatronerna justeras. Kasta justeringssidan i pappersåtervinningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildur Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Tack, jag har testat det och det gjorde ingen nytta. Misstänker nu hårdvarufel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts