Gå till innehåll

Hur uppdaterar man i Windows Media Player?


Beardo

Recommended Posts

Jag ändrade 'user' på min dator genom att skapa ett nytt konto och ta bort det gamla. Nu är problemet att Windows Media Player inte visar min musik i biblioteket. Jag kan spela mina musik filer och filmer genom utforskaren men det finns inget i bibioteket for WMP.

När man använder WMP för första gången så scannar den datorn efter media filer. Men hur bär jag mig åt för att scanna datorn efter mediafiler som musik, filmer och bilder nu en andra gång? Alla media filer finns kvar i 'Mina Dokument' i respektive katalog, men jag kan inte få WMP att lägga till dem i biblioteket. Vad ska jag göra?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som du förklarade för mig, men jag får fortfarande inte in något i biblioteket i WMP. Jag skapade två spellistor som jag sparade, men inte heller dessa finns i WMP.

Jag får bara meddelandet att det inte finns något objekt i katalogen 'Musik'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst!

Jag gick till menyn 'verktyg' och valde 'avancerat' och valde sedan 'återställ mediebibliotek'. WMP började söka på nytt efter de filer jag tidigare haft i biblioteket när jag varit inloggade som en annan användare (user). Jag trodde alla inställningar försvann när jag tog bort kontot från början. Men nu är det fixat :)

Tack ändå för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...