Gå till innehåll

Problem med att installera skrivare med helt ny Win7 installation


More10

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem som gör mig frustrerad, hoppas att någon kan hjälpa mig med detta.

Jag har en helt ny Acerdator(2 dagar gammal) och skulle idag installera en nätverkskrivare. Problemet jag stöter på kommer innan jag ens försökt använda mig utav drivrutinerna.

Jag går in i kontrollpanelen -> Lägg till skrivare

Får då felmeddelandet: Det går inte att öppna lägg till skrivare. Den lokala tjänsten för utskriftsbuffert körs inte. Starta om bufferten eller datorn.

Jag antar då att det är print spooler som spökar så jag beger mig dit för att starta print spooler(Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Tjänster -> Print spooler) men får följande felmeddelande:

Det gick inte att starta tjänsten Print spooler på lokal dator.

Fel 1068: Det går inte att starta den överordnade tjänsten eller gruppen.

Jag har alltså inte haft några andra skrivare installerade under dessa två dagar.

Har försökt med diverse varianter som finns på google men hittar inget som löser mitt problem.

Tack på förhand

/Mårten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova starta en kommandopromt som med administatörs rättigheter (start > program -> tillbehöver, högerklicka på "kommandopromt och välj kör som adminstratör) och skriv

net start spooler

(får du åtkomst nekad så har du INTE kört promten som administratör)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte installera drivrutiner INNAN du försöker installera via nätverket? Jag har för mig att det blir bra mycket enklare att först installera drivisar för att sen ansluta till den via det nätverk som finns.

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...