Gå till innehåll

dbk.fil [LÖST]


lutra

Recommended Posts

Hur kan jag öppna en dbk.fil? Gjorde en säkerhetskopia på mobilens innehåll och kan inte nu öppna den. Söker jag på nätet får jag med också en massa reparationsverktyg som jag ej behöver.Bara öppna filen.Har w7. Har även några gamla spel som jag ej kan öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backupfiler med ändelsen *.dbk öppnar/återställer du med Sony Ericsson PC Suite. Behöver du åtkomst till filen ska man visst kunna öppna den med WinRAR eller 7Zip, men det har jag aldrig provat.

Flyttar tråden till "Mobiltelefoner"

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen:Har SonyEriksson PC suite. Men har en ny telefon som jag vill överföra vissa filer till. Jag kanske krånglar till det i onödan, men så är jag ju inte purung heller och kan alla moderniteter B) Pc Suiten tillåter inte spara på datorn, vilket jag vill.Jag vill överföra från en V800 till den "nya" W595.Speciellt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel sparas inte, vad jag vet, i *.dbk-filer. Det är bara kontaktinformation, mail, sms osv osv. Mig veterligen innehåller dessa backupfiler inga spel. Vill du ha dessa är det nog tyvärr bara att installera som du gjorde på den ursprungliga telefonen.

Det du måste ta i beaktning är att bara för att det är Sony Ericsson telefoner så är de båda helt olika vad gäller "operativsystem". Detta kan försvåra det ytterligare. En V800 har annan upplösning osv på telefonen och om du mot förmodan skulle kunna installera dem i din nya så kommer det att se konstigt ut på skärmen.

Så rent konkret råder jag dig att börja om från början med nya telefonen (inte kontakterna då). Installera spelen och programmen på nytt igen. Det finns mängder av spel på internet och du kommer troligen hitta dina önskade spel väldigt lätt. Har du köpt spelen till din gamla telefon kommer du nog få dom i en version som passar nya telefonen ganska billigt om inte gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samt att programvaran nu heter Sony Ericsson PC Companion 2.0

och har en del nyheter skickar med en skärmdump:

post-9713-0-06755600-1293388926_thumb.pn

I dbk.filer sparas som Manneman så riktigt säger inte spel, dom får man installera i annan telefon efter eget bevåg om det ens går att installera

Jad filer går ej att insgtallera på W595

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Ni snälla. hade spelen på gamla datorn ... som kraschade pga ålderdom, så jag skaffade en ny.Där låg mobilspelen. Den nya tycker inte om V800, så jag lånade grannens homexp. Men det är väl dax att skaffa nya spel, fast de gamla finns troligen inte kvar som ny version t.ex.slotsmaskin,Trivialpursuit osv. Vill ju helst ha det gratis, om möjligt. Har ni tips på sidor var jag kan hitta mobilspel och tips på hur jag får in dem i mobilen? (Vet inte ens vad skärmdumpar och appar innebär, så många konstiga tekniska ord. Än en gång tusen tack för hjälpen!!! :)

Redigerad av lutra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legitimt finns det massor av sidor att plocka hem spel ifrån. Zedge är en bra sida som förvisso kräver registrering. Men den är seriös på alla tänkbara sätt. En annan sida kan vara denna: http://gallery.mobile9.com/c/sony-ericsson-w595-java-software_1897/1/

Eller varför inte googla på "Sony Ericsson W595 java games"? Finns mängder av nerladdningsbart om man bara söker!

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen klurat ut hur jag ska göra. Sparade spel först på datorn. Sen skickade jag dem till mobilens minneskort via usbkabel(gjorde ny mapp med spel)och därifrån installerade jag i spel, ff minneskort, var det skapats automatiskt olika mappar. Vissa spel misslyckades, men då satt jag in andra. Så än en gång tusen TACK!

mvh jättenöjd tant :):):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...