Salle Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Hej! Har en fråga ang. cookies, Jag har fyllt i en ansökan som gäller min bror på min dator till ett företag vilket använder sig av cookies när man skall logga in. Hur kan han ta bort, just dessa cookies från min dator så att ingen annan går in o skriver t,ex en bokstav eller en siffra så kommer upp hans ifyllda uppgifter automatiskt.Kan man ta bort det? Ska man oxå ta bort alla sparade cookies som kommer upp automatiskt i min dator? tar de mkt plats? Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naggen Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 vilken typ av browser har du ???? alla kakor lagras som filer på din HD. dom går att rensa direkt från resp katalog eller så gör du det via tools > options. allt beroende på browser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Hej Cookies är små textfiler som lagras i temporära Internet mappar. Nu behöver det inte vara cookies för det kan även vara lagrade formulär uppgifter. Enklast tar du bort detta med CCleaner, www.ccleaner.com I CCleaner kan man då bocka ur bortagningar samt undanta vissa cookies om man känner för det. Alternativt kör du med metoden som "Naggen" beskriver med lite mer jobb. Hursomhelst så gäller det att spara på inloggningsinformation man får i mail så är det enkelt att hantera samt då spara websidor som favoriter så har man det sparat. Då är det sedan bara att köra CCleaner med standardinställning så rensar man ur det temporära sopberget enkelt och snabbt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salle Posted February 22, 2006 Author Share Posted February 22, 2006 Tack Plun för hjälpen.Men om jag bara vill ta bort just dessa cookies ,hur kan jag välja ut dem. Obs ! den sida jag fyllde brorsans uppgifter i använder sig av cookies , står det längst ner på deras sida för att underlätta för sina medlemmar att snabbt kunna logga in.Men nu vill jag ta bort brorsans uppgifter. Tack igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Hej Kör CCleaner med cookies ibockat så ska det rensas.......... Via Alternativ > Cookies kan du också flytta cookisar som du vill ha kvar innan städning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naggen Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 bra inlägg ..... fast det är ju ingen sport på det sättet ;D ;D ;D //Naggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salle Posted February 24, 2006 Author Share Posted February 24, 2006 Tack alla ni för hjälpen.Det har ordnat sig nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts