Gå till innehåll

rippa en blyray skiva


swag

Recommended Posts

ok köpte en nu. vet någon detta när jag ripper en köp blueray i mkv programet så blir det 2 filer vet någon om detta är så för andra också .en va på 512 mb

den andra 41 gb.men det är samma film på bägge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad du använder för program. Själv använder jag DVDFab och om jag rippar e.x. Batman Begins till mkv-formatet så får jag tre filer med filändelserna sub, mkv och idx. Störst blir mkv-filen följt av sub-filen. Alla filerna lägger jag i en mapp som jag öppnar med Mediaplayer Classic.

I normala fall gör jag aldrig några mkv-rippningar utan jag kopierar blu-ray-filmen till ISO-formatet eftersom jag spelar upp den i en mediaspelare som är kopplad till TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men då gör jag rätt har just nu testat en program som heter makeMKV.

har också dvdfab då fick jag en stor iso fil har också mitt kopplat till tv .men ska se om jag kan spela upp min iso fil jag gjort nu på 40gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen hur gör du när du spelar upp blu ray iso filen som är 40 gb på tv

skulle vilja veta va du använder för saker

har en minimac till media server med programvaran plex i men det går inte att spela upp iso format när det gäller bluray som det set ut.

vanliga iso format från dvd funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...