kenjoswe Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Hej, Jag har en multienhet för olika typer av minneskort som är integrerad i datorn. Av någon anledning kan jag inte se dessa enheter i utforskaren eller i diskhanteraren. Jag har kunnat se dessa enheter men inte längre. Kör Win7 32 bit. Vad kan vara fel? Kent J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Det är för att dom är som standard dolda när ingenting är i minneskortsläsaren. Du kan ändra det genom att gå till Dator-->klicka på Ordna-->Välj "Mapp och Sökalternativ"-->Visning-->Bocka ur "Dölj tomma enheter i mappen Dator" och sedan Ok. Då ska du kunna se dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenjoswe Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Det är för att dom är som standard dolda när ingenting är i minneskortsläsaren. Du kan ändra det genom att gå till Dator-->klicka på Ordna-->Välj "Mapp och Sökalternativ"-->Visning-->Bocka ur "Dölj tomma enheter i mappen Dator" och sedan Ok. Då ska du kunna se dom Jag har gjort detta men det hjälpte inte. Dessutom syns inte enheterna ens när jag har i ett minneskort. Kent J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Syns de i Enhetshanteraren? Finns det några utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenjoswe Posted March 4, 2011 Author Share Posted March 4, 2011 Syns de i Enhetshanteraren? Finns det några utrops- eller frågetecken i Enhetshanteraren? Nej, det syns inget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Om det gäller en stationär dator är det nog dags att se efter om någon kabel har lossnat eller om det har blivit oxid på kontakterna. Om datorn är så ny att det är garanti på den bör du inte peta inne i datorn utan att först kontakta supporten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts