Gå till innehåll

Internet Explorer 9


-64

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag laddade ner IE 9 efter tips på den här sidan. Jag fick det inte att fungera, det blev bara en vit helsida. I bästa fall kunde jag få adressraden och någon Googlerad, men det gick inte att manövrera på något sätt. Jag var nästan inställd på att ta bort IE 9 och återgå till 8:an. Men jag fick hjälp av supporten på Microsoft. Det var drivrutinen (NVIDIA) på grafikkortet som inte var uppdaterad. (Jag har upplevt liknande problem i andra sammanhang tidigare. Men denna aktuella datorn är bara ett ½-år gammal)

Så om någon får problem med IE 9, kolla att dom senaste uppdateringarna finns på plats.

Om någon moderator tycker detta är fel avdelning, så flytta den gärna. Jag hittade inget för IE 9.

Redigerad av -64
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just grafikkortsuppdateringar släpps väldigt ofta, så det är en bra idé att kontrollera NVidia's hemsida ofta.

Senaste uppdaeringen från Nvidia är:

GeForce/ION Driver v266.58

Version: 266.58 - WHQL

Release Date: Tue Jan 18, 2011

Och det finns ett program, som autoimatiskt kontrollerar om det finns en grafikkortsuppdatering att hämta här (programmet är på Engelska!):

http://www.nvidia.co.uk/object/nvidia_system_tools_6.06_uk.html

Vill dock varna för att detta är ett mycket kraftfullt program som både kan överklocka grafikkortet och processorn, så det är inget nybörjarprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...