Gå till innehåll

Problem med datorn och windows 7


Maarrtin95

Recommended Posts

Hej, jag har ett par problem med datan, jag använder Windows7 home premium. Om jag stänger av min dator i ca 8 timmar och sedan sätter på den så går den som vanligt men sen efter ca 10-20 min så börjar allting slöa ner, det blir typ delay. Om jag klickar te.x på Google chrome vid aktivitetsfältet tar så fryser den och kommer up om typ 15 sec, samma med spotify det fryser till när man ska byta låt.

Det andra problemet är att min dator har börjat stänga av sig själv. jag vet inte varför. men när den gör det så stängs alla fläktar av och sätts igång igen. den gjorde detta först gången då jag höll på att installera en grej till Garry's mod. sen en gång till när jag satt o spela Garry's mod. Den överhettades nog inte eftersom min dator är väldigt bra och klarar av nästan alla spel på över 60 fps på maxad grafik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej,

låter som ett möjligt värmeproblem.

Installera Speccy,

http://www.piriform.com/speccy/download/standard

Kontrollera dina temperaturer, det kan vara ett värmeproblem.

Återkom med em, om inget problem, får vi se efter andra saker.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för antivirus, malware eller något diskhanteringsprogram installerat?

Jag tycker det låter som resursproblem.. dvs att kanske en realtidsskanning av disken suger för mycket resurser och låser upp systemet.

Om det är så, kanske du kan konfigurera att skanna när ingen annan aktivitet finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarade inte på alla delar...

Hursomhelst borde du klara en sådan sak med dina grejjer.

Jag ser att du har msn, har du delat filer med kompisar och då delat ut en katalog som en permanent katalog?

Om så är fallet ska msn uppdatera informationen i den och hos dina kompisar, om det skiljer mellan era kataloger så överförs filer till varandra tills det stämmer överrens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...