Maarrtin95 Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Hej, jag har ett par problem med datan, jag använder Windows7 home premium. Om jag stänger av min dator i ca 8 timmar och sedan sätter på den så går den som vanligt men sen efter ca 10-20 min så börjar allting slöa ner, det blir typ delay. Om jag klickar te.x på Google chrome vid aktivitetsfältet tar så fryser den och kommer up om typ 15 sec, samma med spotify det fryser till när man ska byta låt. Det andra problemet är att min dator har börjat stänga av sig själv. jag vet inte varför. men när den gör det så stängs alla fläktar av och sätts igång igen. den gjorde detta först gången då jag höll på att installera en grej till Garry's mod. sen en gång till när jag satt o spela Garry's mod. Den överhettades nog inte eftersom min dator är väldigt bra och klarar av nästan alla spel på över 60 fps på maxad grafik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 (edited) Hej, låter som ett möjligt värmeproblem. Installera Speccy, http://www.piriform.com/speccy/download/standard Kontrollera dina temperaturer, det kan vara ett värmeproblem. Återkom med em, om inget problem, får vi se efter andra saker. Mvh Mats H Edited April 9, 2011 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Vad har du för antivirus, malware eller något diskhanteringsprogram installerat? Jag tycker det låter som resursproblem.. dvs att kanske en realtidsskanning av disken suger för mycket resurser och låser upp systemet. Om det är så, kanske du kan konfigurera att skanna när ingen annan aktivitet finns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarrtin95 Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 http://img34.imageshack.us/i/namnlsxo.png/ Moderkortet ligger på 29 Hårdisken ligger på 28 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Du svarade inte på alla delar... Hursomhelst borde du klara en sådan sak med dina grejjer. Jag ser att du har msn, har du delat filer med kompisar och då delat ut en katalog som en permanent katalog? Om så är fallet ska msn uppdatera informationen i den och hos dina kompisar, om det skiljer mellan era kataloger så överförs filer till varandra tills det stämmer överrens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarrtin95 Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Hehe msn har jag inte använt sen 2010 har spyware doctor som virus program, jag delar inte med mina grejer på datan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Kan du prova att avinstallera spyware doctor och se om det inte löser dina problem.. det finns andra som är bättre, och gratis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarrtin95 Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 kan du säga ett bra ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Avast, med Boot.time scan ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Jag använder MSE utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts