Gå till innehåll

Pop-up fönster. Hur ändrar jag


Liquid

Recommended Posts

Hej.

Jag multi-taskar i en hög hastighet, men jag använder bara en skärm. Det innebär massor av små fönster hit om dit som jag hoppar i mellan med hjälp utav muspekarn (inte kort-kommando).

Jag trodde faktiskt att det fanns en inställning, någonstans i Win7, som tillåter var enda fråga som t.ex " Ta bort fil. Vill du ta bort denna fil permanent?" när jag tömmer papperskorgen. Det är inte bara papperskorgen som ställer frågan MITT i skärmen, utan alla andra frågor som ploppar upp också.

Jag önska att jag kunde vid sådana lägen få de små fönstren med Ja / Nej. Felsök / Avsluta. och Okej / Avbryt. kunde förstå att om jag lägger det lilla fönstret t.ex nere vid höger hörna av skärmen så skulle den stanna där.

Win 7 minns ju normala fönster, som t.ex webbläsare och dokument var det skall ligga i X och Y koordinationer på skärmen, skall det vara så svårt att fixa så att samtliga frågor som irriterar också kan minnas detta?

Eftersom jag retat mig på detta sedan jag börja använda XP så trodde jag tekniken hade gått framåt, det har ju gått en del år.

Jag tvivlar att det finns någon form av svar eller tredje-partstillverkare till mitt "problem", men känner ni till något som kan hjälpa mig så tjoa gärna.

Redigerad av Liquid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...