Gå till innehåll

Comodo Internet Security


Recommended Posts

En annan sak. Items waiting for rewiev vad menas med et och vad ska man göra eller behöver man göra nåt åt dom?

Det är en lista med nya eller ändrade filer, som du kan granska och godkänna. Men innan du går igenom listan, tryck på Purge, så att filer som inte finns i datorn tas bort från listan. Då du har gått igenom de kvarvarande filerna kan du markera alla och trycka på Remove.

Detta system tillämpas endast i Clean PC Mode, så om du inte tycker om det, byt till Safe Mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 839
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Ok. Rek Safe mode eller vad kör de flesta på?

Safe Mode är mitt läge, men Clean PC Mode är ju standardläget, om man genomför skanningen i samband med installationen, och inget skräp hittas, eller om man hoppar över skanningen och svarar Ja på frågan om datorn är ren. Safe Mode ger fler Defense+ Alerts, men det kan också minskas. Se mitt tidigare inlägg om digitala signaturer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite ny info:

Om ett par veckor kommer uppdateringar att skickas ut oftare, nämligen varje timme. :)

Låter bra. Då får vi hoppas att uppdateringen kommer att gå snabbare än de emellanåt gör, så att den ena hinner bli klar innan det är dags för nästa. :P

Men LA, vart tog RC-versionen vägen? Blir vi blåsta på den, och får vänta på en skarp 10 februari, eller kanske senare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men LA, vart tog RC-versionen vägen? Blir vi blåsta på den, och får vänta på en skarp 10 februari, eller kanske senare?

Det får vi tydligen veta i början av nästa vecka, då Melih (Comodos chef) skall diskutera med utvecklarna om det blir en RC eller inte. image004.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som testat betan kan väl vara sjyssta och delge era erfarenheter om hur den funkar när allt är ihop plockat i ett paket istället,fortfarande lika lätt drivet etc etc?? Mvh MrO

:) Jo, det är lika lätt som innan, men än så länge är det ju ”endast” buffertöverskridningsskydd, Threatcast och heuristik som har tillkommit. Minnesskanner, motsvarande BOClean, får vi vänta på till nästa version. Såhär ter sig minnesanvändningen nu:

aqopWNXNe.png

Buffertöverskridningsskyddet ser man inte mycket av, förrän det skrider till verket. Det gömmer sig i Image Execution Control Settings.

oiLCGZTQr.png

XCykelIUL.png

Threatcast visar hur andra användare har valt för den Alert som dyker upp. Det är valfritt att aktivera den funktionen.

qfrYwtmUp.png

En sak som inte är ny, men utökad i betan, och som kommer att utökas ytterligare i den ”stabila” versionen, är att fler utgivare redan vid installation av CIS finns i My Trusted Software Vendors. Det kommer att göra CIS betydligt ”tystare”. Istället för Defense+ Alert blir det Defense+ is learning

jVrKxlNWj.png

sDKVShvHh.png

Detsamma gäller Firewall Alert.

Ett nytt definitionsformat, som skall minska minnesanvändningen, används. Uppdateringarna går rätt fort, men i betan används en testdatabas, som på två veckor har uppdaterats från version 1 till 16, så jag drar inga slutsatser av det. Skanningen går snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyheter om framtida CIS:

Actually we have decided to offer our Time machine both as integrated into CIS as well as CTM stand alone application.

fingers crossed we can bring it to you guys shortly (small number of months).

Melih

Källa

Comodo Time Machine kommer att bli ett snapshotprogram, ungefär som Apple Time Machine. En kraftfull ersättare till Windows återställningspunkter! Blir spännande att se om man lyckas hålla nere resursanvändning med brandvägg, antivirus, HIPS och snapshotservice i samma program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett mail idag!

"Comodo is proud to announce that Comodo Internet Security has won the techsupportalert.com "Editor's Choice" award for Free Vista 64-bit Software. Considering that Gizmo only gives the "Editor's Choice" award to the best product in its category, this truly is an honor." :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett mail idag!

"Comodo is proud to announce that Comodo Internet Security has won the techsupportalert.com "Editor's Choice" award for Free Vista 64-bit Software. Considering that Gizmo only gives the "Editor's Choice" award to the best product in its category, this truly is an honor." :P

För dem som inte fick detta e-brev: http://www.comodo.com/news/press_releases/06_01_09.html ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag räknar dagar när nya versioner är på gång, men då JoWa nämnde den 10 februari (vilket var helt korrekt utifrån vad vi båda visste då) så kan vi nog revidera detta datum nu: Nya CIS 3.8 (med heuristik osv.) ser ut att bli något försenad - vet dock inte hur mycket/lite.

looks like we will be missing the window this tuesday guys...

sorry....

Melih

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag räknar dagar när nya versioner är på gång,

Försök inte, klart du gör, du också! :lol:

men då JoWa nämnde den 10 februari (vilket var helt korrekt utifrån vad vi båda visste då) så kan vi nog revidera detta datum nu: Nya CIS 3.8 (med heuristik osv.) ser ut att bli något försenad - vet dock inte hur mycket/lite.

Tur då att jag skrev ”10 februari, eller kanske senare”. :rolleyes:

Men det var ett lugnande besked, då jag skall åka bort i kväll, och enligt tidigare plan skulle ha missat själva lanseringstillfället… :PB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick hem en ny version av SafeSurf idag,nån som vet om man har lagt in Memory Firewall i den nu? Hittar inget på Comodos forum om en ny version som släppts idag! Vi har ju några här på som brukar ha koll på Comodo

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick hem en ny version av SafeSurf idag,nån som vet om man har lagt in Memory Firewall i den nu? Hittar inget på Comodos forum om en ny version som släppts idag! Vi har ju några här på som brukar ha koll på Comodo

Mvh MrO

Vilken version har du nu? Senast jag testade SafeSurf hade jag 1.0.0.6 som försökte, men ej lyckades uppdatera sig till 1.0.0.7. Jag hade dock SafeSurf från någon RC-version av CIS…

Hur menar du ”lagt in Memory Firewall”? SafeSurf innehåller samma teknik som Memory Firewall, men likheterna/skillnaderna mellan SafeSurf och Memory Firewall har diskuterats en hel del på Comodos Forum. Användarna är rätt förvirrade ifråga om hur omfattande skydd SafeSurf ger (endast webbläsare eller hela systemet). Det blir ju heller inte bättre av att olika användare får olika resultat då de testar programmet med Comodo BO Tester. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användarna är inte de enda som är förvirrade (moderatorerna också). :rolleyes::lol:

Det borde inte dröja länge nu innan v 3.8 kommer, med alla de efterlängtade funktionerna... då behöver ni inte fundera mer på SafeSurf. Apropå SafeSurf så har det ju ingått i 3.8 beta trots att denna har CMF integrerad. Har aldrig fått svar på varför. Kanske de inte hann lyfta ur SafeSurf bara. Vi får se vad den nya 3.8 innehåller...

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa! Glöm min fråga om Memory Firewall,mental härdsmälta :blink: Jag fick hem version 1.0.0.7.,var dock tvungen att stänga av CIS för att det skulle funka att uppdatera till den :) MrO

Så kan det gå. ;)

1.0.0.7 försökte jag att uppdatera till i början av december… :rolleyes:

Men som LA skrev, snart ”slipper” vi både SS och CMF, och får istället det skyddet diskret integrerat i CIS. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm o den versionen fick jag först idag :blink: jaja skitsamma som ni säger det behöver man snart inte bry sig om,känns iallafall skönt att ha detta skydd nu när det dräller av elakingar som sabbar många OS så mycket att det slutar med omformatering

MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...