Gå till innehåll

Acronis Disk Director Suite 10 [LÖST]


Manneman

Recommended Posts

Tänkte partionera en av mina diskar med Acronis... en av anledningarna är att jag tänkte norpa utrymme på en disk som jag inte vill formatera efterår. Har en disk (ej systemdisk) som är lite onödigt stor.

Hur som haver... jag kör enligt alla konstens regler. Jag tar utrymme från en disk och skapa en ny primär, anger önskad beteckning och kör "commit". Får upp en varning att resten kommer ske efter ombootning. Vid boot ser det ut som Acronis lyckas fint... får bara OK hela vägen. Ändå när jag startar upp Windows så är den ursprungliga disken kvar som tidigare.

Vad gör jag fel? Jag har provat skapa som Logisk enhet och Primär enhet med samma resultat.

Har gjort detta förr... så jag fattar inte riktigt varför det inte vill nu. Hela poängen med detta är att jag INTE vill förlora något på disken jag "snor" utrymmet från. Hade det inte varit för det hade jag kunnat använda Windows 7´s egna partioneringsverktyg.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att Acronis var en gratisutdelning för inte så länge sedan... det förklarar ju det hela. Jag trodde faktiskt inte att det spelade någon roll just när det gällde partioneringen vilket OS man använde... så länge filsystemen är de samma.

Tack för tipset... hoppades på något sånt.

// Manneman

Edit: Funkade klockrent! Tack Gepe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...