Gå till innehåll

Error 1719: Windows Installer service could not be accessed


Shultono

Recommended Posts

Hej!

Jag är i behov av hjälp med 2 frågor!!!

Fråga 1 = Varje gång jag startar upp något program såsom; Word, Filhanteraren m.m. så startar själva Konfigurationsfilen för MS Enterprise och avslutas för att komma vidare.

Fråga 2 = Jag har installerat en hårdvara i datorn och försöker installera själva drivrutinen till den. Efter ett tag får jag meddelandet "Error 1719: Windows Installer service could not be accessed". Min första misstanke var att det kunde ha varit en korrupt fil och jag laddade ner den på nytt. Problemet är detsamma.

Jag undrar vad som är felet i båda fallen och isåfall hur man åtgärdar de.

Tacksam för all hjälp som jag kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter nästan som om du har en företagsdator. I så fall skulle den kunna vara medvetet nedlåst så att du inte kan installera något på egen hand. Är det så, föreslår jag att du kontaktar företagets it-ansvarige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det låter nästan som om du har en företagsdator. I så fall skulle den kunna vara medvetet nedlåst så att du inte kan installera något på egen hand. Är det så, föreslår jag att du kontaktar företagets it-ansvarige.

Hej e-son!

Det är ingen företagsdator och jag har står som administratör för datorn. Jag hade inga problem med dessa frågor innan.

Tacksam för vägledning.

Redigerad av Shultono
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. vad gäller första problemet så vet jag inte riktigt vad du menar med "Konfigurationsfilen för MS Enterprise", såvida du inte har en Enterprise-version av MS Office installerad? Ominstallation eller reparation från office-skivan skulle i så fall kunna lösa det problemet.

Vad gäller problem 2, så kan du testa om den här problemlösningen möjligen kan fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...