Gå till innehåll

Mikrofon (Headset + inbyggd) slutade fungera.


Soffe

Recommended Posts

Hej,

Jag är en aktiv användare utav "dator-aktiviteter" som kräver att jag pratar i en mikrofon med andra över Internet, till detta använder jag främst Ventrilo, men vid några få tillfällen även Skype.

När jag idag planerade att ha ett samtal på skype fungerade inte min mikrofon, den fungerade innan jag slog av datorn tidigare. Jag tänkte att det kunde bero på någon inställning som var felaktiv och gick till Kontrollpanelen > Ljud > Inspelning. Då jag oftast använder mikrofonen på mitt headset valde jag det "externa" alternativet (Extern Mik).

"Extern mik

IDT High Definition Audio CODEC

Fungerar"

Till höger finns en stapel i blått, jag misstänker att om min mikrofon hade fungerat hade den visat hur högt ljudet var med grönt.

Om jag går in på egenskaper och tittar längst ner vid "aktivering" så står att enheten är aktiverad, däremot under nivåer, har jag ett flertal gånger ändrat nivån till 100, och klickat på högtalaren så att den INTE har en röd stop markering bredvid sig, det verkar dock som att den ändrar tillbaka inställning av sig själv till nivå 55 automatiskt.

Jag har testat headsetet på en annan dator, och det fungerade utan problem, jag vill dock fixa både headset OCH den inbyggda mikrofonen till min dator.

Jag lägger till min dator information här:

Windows Vista Home Premium

Service pack 2

Skapare: Hewlett-Packard

Model: HP Pavilion Dv6 Notebook PC

Processor: AMD Turion (tm X2 Dual-Core Mobile RM-74 2.20 GHz

Minne (RAM): 4,00 GB

Systemtyp: 32-bit

Tack på förhand,

Sofie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vanligtvis brukar den funka i Ventrilo fast den krånglar i skype och jag får sitta och bläddra bland de olika mikrofon alternativen för att få skype att funka (När jag har båda programmen öppna).

Denna gång fungerar mikrofonerna dock inte överhuvudtaget, inte ens i Windows ljudinspelaren.

Tack. :)

Redigerad av Soffe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...