Gå till innehåll

[LÖST]Flytta mapp från Lagringsmappar i Mcrosoft Live Mail till extern hårddisk


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Vill flytta mapp med sparad e-post från Lagringsmappar i Mcrosoft Live Mail till extern hårddisk. Alla försöken misslyckades. Hur göra?

Tacksam för utförligt svar som fungerar i praktiken.

Redigerad av VladAr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hmm har du testat på den inbyggda funktionen för att exportera mail?

http://translate.goo...011-messages%2F

Sorry Si3rra. Hann inte ta itu med flytten tidigare. Nu måste det göras.

Har just följt instruktionerna på "How to export Windows Live Mail 2011 messages", utan att lyckas.

1. Efter vald mottagarmapp på min externa hårddisk (WD 1TB, varav 923GB ledigt utrymme),

2. och därefter Markera mappar (Alla mappar)

3. och "Nästa",

popade upp meddelande från Exportera meddelande: "Det går inte att exportera meddelandet. Ett fel har uppståt.

4. OK"

Varefter popade upp nytt meddelande från Windows Live Mail export: "Exporten slutfördes inte. Det gick inte att exportera meddelanden. Det kanske inte finns tillräckligt med utrymme på disken för alla exporterade meddelanden eller så kan några av de meddelanden du exporterar vara skadade. Kör diskrensning eller ta bort några filer och försök sedan att exportera meddelanden igen. Slutför".

Försökte återigen hela proceduren från Markera mappar (Markerade mappar),

- markerade en mapp,

- och fick samma meddelanden som tidigare, trots att mappen som skulle flyttas innehöll några få mejl.

- försökte igen med andra mappar med samma resultat.

- vid ett tillfälle fanns en fil i mottagarmappen i externa disken med namnet:

"wlmail.fol

FOL-fil

1kB".

Not: Mapparna som skulle flyttas innehåller mestadels vanliga, enkla mejl. Det kan finnas ett och annat Allt om Windows (från Andreas Stenhall), Privata Affärer och liknande. Om sådana skulle skapa problem borde systemet peka ut dem, eller? Annars är det hopplöst.

Si3rra / eller ngn annan: Vänligen, vad göra?

Tacksam för utförligt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen mysko, testade själv för att se om ja fick samma fel, både till USB sticka & extern HD, men de flöt på utan fel. Tänkte om det kan va nått med den externa HD´n kanske, är det FAT32 eller NTFS? Bara nyfiken. :) Om du testar att exportera till en Mapp på skrivbordet då, för att sen flytta hela till den externa, funkar det?

Redigerad av PCfreak
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen mysko, testade själv för att se om ja fick samma fel, både till USB sticka & extern HD, men de flöt på utan fel. Tänkte om det kan va nått med den externa HD´n kanske, är det FAT32 eller NTFS? Bara nyfiken. :) Om du testar att exportera till en Mapp på skrivbordet då, för att sen flytta hela till den externa, funkar det?

Tack för PCfreaksen ;) ! Utan dem inga tips, tack.

Jo, det gick, MEN jag fick innan slutförande följande meddelande från Bekräfta förlorad dataström: "Filen 031 36F25-0000001F har extra information som kan gå förlorad om du fortsätter kopiera. Filens innehåll kommer inte att påverkas. Den information som kan gå förlorad inbegriper :OEStandardProperty:$DATA". Vill du fortsätta? (Ja)__(Ja till alla)__(Nej) __(Avbryt)

Jag fortsatte (Ja) och vid efterkontroll av filerna kunde inte märka ngt som saknades i mejlen.

Vad är det som gick förlorat?

Kan det bli problem sedan när jag flyttar filerna (mejlen) tillbaka till mapparna i datorn.

Ämnar nämligen att köra XP Recovery cd för att få fräsht XP OS utan alla uppdateringar som har fyllt min C: disk (3,75GB, ASUS Eee PC 901/XP) till disfunktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...