Gå till innehåll

xp aktivering


HINKEBO

Recommended Posts

Hej.

Har nyss gjort en ominstallation (gör det ganska ofta, även på andra datorer här hemma) av WinXP pro 2600 och när jag sen skulle aktivera Windows över internet så säger den att jag redan har aktiverat det högsta antal gånger. Vad menas med det? Innebär det att jag aldrig mer kan göra en ominstallation om det skulle behövas? :o Jag har självklart en original cd med tillhörande produktnyckel.

Kan nån hjälpa till? bkulle bli tråkigt om jag måste installera om igen efter 30 dagar.. har fungerat tidigare.  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har nyss gjort en ominstallation (gör det ganska ofta, även på andra datorer här hemma) av WinXP pro 2600 och när jag sen skulle aktivera Windows över internet så säger den att jag redan har aktiverat det högsta antal gånger. Vad menas med det? Innebär det att jag aldrig mer kan göra en ominstallation om det skulle behövas? :o Jag har självklart en original cd med tillhörande produktnyckel.

Kan nån hjälpa till? bkulle bli tråkigt om jag måste installera om igen efter 30 dagar.. har fungerat tidigare.  ???

Man kan bara aktivera winxp via internet 25 ggr sen måste du skiva in en installations id hos ms efter du gjort detta kommer en röst säga kunnde inte verifiera vet inte exakt vad dom säger

välj också sverige som land för att få rätt telefonnummer

men du blir iaf koppad till en kundservice telefonnummret finns i programet Aktivera Windows

och där finns också din installations id :D hoppas det går bättre nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att jag ska skriva in installations idn? Ska jag då inte ringa och tala om den? Jag har sett den den finns under telefon-sidan i programmet och tele nummerna med.

japp just det du ska ringa det nummret sen ska du välja att aktivera winxp via telefon

när du har knappat in alla nummer så säger dom vi kunnde inte verifiera din bla bla

då får du prata med en i personalen från ms och dom ställer sendan lite frågor som produktkey med mera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt Bill Gate, han litar inte på sina kunder. Någon skiver att man bara får ominstallera XP 25 ggr. Jag råkade ut för samma sak betydligt före 25 ggr. Det är märkligt att inregisteringen inte skall räcka livet ut, men det är bara at bita i det sura äpplet och ringa. Du måste rabbla en massa nr och får uppläst en massa nr som skall knappas in.

Ha tålamod!

:'( Eie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...