Gå till innehåll

EASEUS Todo Backup Free [LÖST]


Samuel_1975

Recommended Posts

Hejsan!

Har nån av er använt programmet EASEUS Todo Backup Free ?

själv ska ja testa den för den har rätt bra betyg av en del användare,

Själv ska ja testa den för att se om Clone fungerar p,g,a ska byta ut hårdisken till en nyare och har ingen lust att sitta i flera timmar att fixa till det med olika program med mera,

Ok sedan undrar ja om en Clone disk startar upp som vanligt för min pappa är osäker på mig när ja ska hjälpa till,

några bra tips annars om Clone disk med mera,

mvh

Samuel

post-3810-0-67021900-1312885479_thumb.jp

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett vettigt program är inte clone disk några problem, har själv kört det några gånger (med andra program) och alltid lyckats. Skapar ju en exakt kopia av disken så bara den nya är satt att boota ifrån sen så är det inga problem. Lycka till. Va du menar med att Clone disk startar upp för pappa är lite luddigt men menar du disken så JA, bara den är satt som bootdisk så :)

Redigerad av PCfreak
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker byta till en SSD-disk så har disktillverkarna många gånger tagit fram "egna" kloningsprogram så att det skall vara lätt att utföra kloningen. T.e.x. har Intel ett som heter Intel Data Migration Software som är framtaget av Acronis Software som ju är kända för sitt eget Acronis True Imageprogram. Jag kan tänka mig att andra tillverkare av SSD-diskar har liknande program att erbjuda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett vettigt program är inte clone disk några problem, har själv kört det några gånger (med andra program) och alltid lyckats. Skapar ju en exakt kopia av disken så bara den nya är satt att boota ifrån sen så är det inga problem. Lycka till. Va du menar med att Clone disk startar upp för pappa är lite luddigt men menar du disken så JA, bara den är satt som bootdisk så :)

Jo ja menar startar upp och ber om ursäkt, ja är lite slarvig med min svenska ibland o är inte lätt att hitta ord ibland men du förtog mig *tack* :)

ska testa i morgon så lugna ner min pappa lite o allt som är nytt blir han osäker på o ja med ibland,

ok under nästa vecka borde de släppa ut EASEUS Todo Backup Free 3.0 och ja får nöja mig med denna som är på 2.51 så länge,

tack ska se hur det går imorgon,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker byta till en SSD-disk så har disktillverkarna många gånger tagit fram "egna" kloningsprogram så att det skall vara lätt att utföra kloningen. T.e.x. har Intel ett som heter Intel Data Migration Software som är framtaget av Acronis Software som ju är kända för sitt eget Acronis True Imageprogram. Jag kan tänka mig att andra tillverkare av SSD-diskar har liknande program att erbjuda.

Ja ska inte bytta till ssd-disk men framöver blir det nog o det räcker med en nyare hårdisk med som är strömsnålare o har mer cache o den min pappa har är på 8 mb och samt 16 mb och ska byta ut på 2 datorer med 64 mb med en 1 terabyte i hårdisk på 2 datorer o det borde räka så länge, men ssd-disk blir det framöver,

*jo ha mer cache minne på hårdisken blir datorn lite snabbare o behöver inte jobba hårt på samma sätt*

har gott om ram och cpu cache med mera, mycket spelar roll om man vill ha en stabilare och lite snabbare dator,

skönt att det finns program som man man använda annars skulle man få sitta flera timmar i streck för att installera om allt ifrån början o det är trist,

mvh

Samuel

säger good natt, ska sova nu är lite trött just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...