Gå till innehåll

Delade mappar mellan win 7 datorer [LÖST]


freddehboy

Recommended Posts

Hej

Jag har två datorer med Windows 7 och skulle nu vilja dela två mappar från min stationära med win7, Ultimate till min laptop med win 7, Home Edition.

Jag har delat ut mapparna i min stationära och de dyker upp i nätverk för min dator. Dock ser jag inte dessa två i min laptop, varför?

Jag har testat att se dessa mappar i en XP dator men där syns det inte heller och jag körde en diagnostik program i laptopen och där fick jag veta att felet troligtvis ligger i min stationära med ultimate!?

I den datorn har jag Norton 360 Internet Security!

Tacksam för snabbt svar//

Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det va så att du glömt att ta bort Lösenordsskyddad delning i Ändra avancerade delningsinställningar>Lösenordsskyddad delning. Välj inaktivera och kolla om mappen syns i din bärbara dator!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det kanske ditt Antivirusprogram eller nåt i Windows som spökar. Det finns säkert nån som kan hjälpa dig. Jag har inga problem med Nätverket jag kan dela ut till mina övriga datorer i hemmet!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat det men ingen framgång. Har också Stängt av brandvägg och antivirus program på båda datorerna dock inget resultat!

På den stationära datorn, vilket delar ut dessa två mappar, syns mapparna. När jag sen ska titta på dessa under nätverk i min laptop, syns de inte?

Kan nämnas att jag endast ser min utdelade skrivare + mappen users i nätverket!

Redigerad av freddehboy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...