Gå till innehåll

Språkpaket för att få Windows 2003 på svenska?


ersa

Recommended Posts

Driftar en server med windows 2003 standard edition x64 sp2. Nu är det så att den används som terminal server för ett par elever på en folkhögskola vi kör bara engelska versioner på alla servrar så och denna! Hur ändrar jag språk på menyer och dylikt alltså språk på skrivbordet? Har för mig att det finns en language pack skiva som man kan beställa från Microsoft? har iallafall set en sådan för 32 bitars, våran beställare har varit i kontakt med microsft som hävdar att man ändrar sånt i OS:et i "Regional and Language Options" under "Control Panel" !! men det är ju helt fel! Där ändras input language curency date etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ändrar det i Regional settings and language options men det kräver ju att du har installerat språkpaketet! "MUI pack" heter det för Windows Server 2003 om jag inte minns fel, ta det med MS då jag är osäker på hur detta fungerar för 2003:an..

Det hjälper dig inte men för Windows Server 2008 och senare (tillika Vista och Windows 7) fungerar detta mycket smidigare då du fritt kan ta hem språkpaketen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en länk sparad, men det går inte längre att hämta det (Multilingual User Interface x64 for Windows Server 2003) via den länk. Se följande sida:

http://www.velocityr...r-2003-x64.html

Jag har det sparat på en hårddisk + CD från den tiden då det fortfarande gick att hämta från Microsoft.

Tillägg: Det finns fortfarande på TechNet.

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...