Gå till innehåll

Windows 8 beta 2011 eller 2012?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Så vad tror ni, kommer Windows 8 beta innan jul eller kommer det först nästa år? Min högst personliga gissning är att betan kommer att släppas tidigt 2012, januari och absolut senast februari. Vad jag grundar det på? En tidigt developer preview i september ska snickras ihop till något som är så gott som klart för lansering, och det vill till att betan tas emot med varm hand av alla testare om Microsoft ska få en bra start med nya OS:et....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på din linje... början av 2012.

Ska bli kul att se om betan innehåller Metro på samma sätt som Dev Preview. De "widgets" som finns nu är ju verkligen värdelösa. Visst, avsikten var mest att visa principen hur det är tänkt att fungera, men för egen del har de befintliga bara ett kosmetiskt värde... funkar ju inte bra, precis.

Likaså ska det bli spännande att se hur växlingen mellan Metro och vanliga Windows kommer ske i den slutliga versionen...om det kommer finnas någon Metro över huvud taget, vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja, det är väl troligt att betan släpps till CES 2012 även om det hade varit roligt att leka med betan under jul- och nyårshelgerna.

Redigerat den 7 december 2011: :( att det inte blir något julpysslande med en ny beta. Och visst känns det tråkigt att de nu OFFICIELLT har flyttat fram den allmänna betan till slutet av februari 2011, åtminstone en och en halv månad efter CES. Hoppas bara att det kommer en drös med nyheter på CES som har med Windows 8 att göra. Skulle gärna vilja bestämma mig för en lagom stor surf- läsplatta som är anpassad till W8, allra helst ha den i julklappssäcken 2011. Tja, man får väl drömma vidare.

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...