cocacolacowboys Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Har kollat igenom forumet utan att finna... För en vecka sedan hände det första gången - att startmenyn i windows 7 plötsligt blev helt svart, och när jag tryckte på ikoner blev det en svart ram runt dessa. Självklart fungerade ingenting, men efter att ha startat om fungerade det som vanligt igen. Det kommer plötsligt när jag har suttit en timme eller två framför datorn... Idag dök samma problem upp, och finns det nån därute som kan hjälpa, eller komma med en förklaring vore jag väldigt tacksam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Nåt fel på drivisarna till graffekortet kanske? Testa ominstallera dessa och se om bättring sker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Det kan vara ett kylningsproblem också, att grafikkortet blir för varmt. Öppna datorchassit och ta bort allt damm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Just ja, 1+ till odentxt. Bävrarna i mångas lådor är nog kanske inte det första man tänker på. Inte sällan har datorn bara gått och gått, i flera år t.o.m och kanske har fläkten på grafikkortet självdött vilket resulterat i skadat/överhettat kort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cocacolacowboys Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 Ett stort tack för era svar. Ja, visst var det ett tjockt lager med damm kring fläkten, så nu har jag dammsugit, och hoppas jag att problemet ska försvinna. Annars får jag försöka uppdatera drivrutinerna... Varför jag inte kopplade fläkten direkt var att mina tidigare datorer har stängt av sig när dom har blivit för varma... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts