Gå till innehåll

Skype kraschar vid inloggning i Windows 7


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Eftersom jag tröttnat rejält på att få ungefär samma svar hela tiden från Skype (som inte löser problemet) så vänder jag mig till detta forum där det brukar finnas lösningar på det mesta.

Jag har en relativt ny dator med Windows 7 premium. Operativsystemet var förinstallerat men jag har en skiva. När datorn var helt ny installerade jag Skype (minns tyvärr inte vilken version) och allt var frid och fröjd och det fungerade att ringa.

Sedan fick jag problem med operativsystemet då jag laddade ned och körde en "tjänst" från Microsoft. Jag tror att det var någon form av applikation som sökte igenom systemet efter fel.

I vilket fall så slutade W7 att fungera och jag med mina begränsade kunskaper gällande den typen av problem, ansåg att den enda lösningen var att installera om från skivan. Det gick bra och datorn fungerade återigen alldeles utmärkt.

Men sedan dess har jag testat alla Skype-versioner sedan 5.3 och alla utan undantag kraschar (hänger sig) när jag loggar in. Har även testat ett antal äldre versioner av Skype, men samma sak där. Programmet går fint att installera. Men när jag skrivit in mitt användarnamn och lösenord och trycker på enter så hänger det sig omedelbart. Jag kan inte göra ett dyft på datorn utan måste stänga av med strömbrytaren.

Vad jag förstår var inloggningsproblemet i W7 uppe i olika forum dels förra året och nu under sommaren. Skype kallade problemet "känt" i ett av sina svarsmejl till mig. Jag har testat alla de förslag till lösningar som dels finns på Skypes sida och som de skickat mig via mejl (i stort sett samma svar som på deras hemsida).

Inget fungerar.

Jag inser att det kanske är svårt att svara på detta, men kanske har någon hört om det här problemet och också stött på lösningar.

Jag kan tillägga att jag på min gamla dator har Vista home basic och där fungerar Skype utmärkt. Problemet där är att datorn är väldigt långsam, men det går att ringa. Däremot så är jag av den ullen att när jag stöter på ett problem vill jag försöka hitta en lösning. Att använda den gamla datorn för att ringa löser inte mitt nuvarande problem.

Kan även tillägga att jag inte har några problem i övrigt med datorn. Datorn är fri från skadliga koder och alla drivrutiner är uppdaterade.

Tack på förhand.

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du avinstallerar Skype - ta ner REVO Uninstaller som definitivt rensar bort allt som har med Skype att göra. Den sköter hela avinstallationsprocessen åt dig, och rensar sen bort alla registerhänvisningar och kvarvarande mappar.. Se sen till att du har de senaste .Net Frameworks:en/uppdateringarna installerade. De är viktiga för att det ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Jag har däremot testat att avinstallera enligt konstens alla regler, dels på "normalt" sätt, dels enligt att söka upp allt som har med skype att göra (det var ett av tipsen jag fick från Skype) i registret och ta bort det samt med revo uninstaller. Trots detta så kraschar Skype vid ny installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...