Gå till innehåll

Mediaplayer i aktivitetsfältet [LÖST]


Manneman

Recommended Posts

Har för mig att jag sett detta innan men hittar det inte. Lägger en ny tråd och då det handlar om Windows 7´s aktivitetsfält i första hand så får frågan ligga i denna forumsektionen.

Bestämde mig för att lägga Windows Media Player i aktivitetsfältet... funkade fint... Men när jag startar den så ploppar det upp ytterligare en ikon för mediaplayer nere i aktivitetsfältet.

Hur går man till väga för att bara få den fösta ikonen att vara "aktiv" när man klickar igång den?

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde mig för att lägga Windows Media Player i aktivitetsfältet... funkade fint... Men när jag startar den så ploppar det upp ytterligare en ikon för mediaplayer nere i aktivitetsfältet.

Hur går man till väga för att bara få den fösta ikonen att vara "aktiv" när man klickar igång den?

// Manneman

Hejsan :)

Här gick de undan, så vi får helt enkelt hålla med...Duktig dräng reder sig bäst på egen hand :D

Nu till till saken att jag kommer knappt ihåg hur WMP fungerar i Aktivitetsfältet om den verkligen ska visa dubbla ikoner när den körs, om man då ser det ifrån ett orört nytt system i original.

Själv har jag sett detta uppträda med webbläsaren Iron i min bärbara som nu befinner sig nerplockad för rengöring men där vet jag att Aktivitetsfältet har blivit kvaddat. Bl.a så funkar hovringsfunktionen ganska dåligt när man har panelen inställd på döljas automatiskt. Har jag då t.ex ett program igång som använder dubbla ikoner där nere så kan inte muspekaren kalla upp panelen inom de området som ligger bakom ikonerna till vänster i aktivitetsfältet. Då måste man istället inrikta sig närmare systemfältet så åker hela panelen tillbaka igen upp på skärmen.

Lite märkligt, verkar som vissa ikoner inte klarar att bli grupperade utan måste köra en extra bredvid. Hur gick de efteråt med den nya ikonen?

Hoppas de fungerade & höll sig kvar...

Mvh & God Jul till vår suveräna Moddare på forumet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...