Gå till innehåll

Hur döda Thumbs.db och dess uppkomst för all framtid?


ron

Recommended Posts

Jag har två datorer som jag har i ett nätverk. Divere kataloger utdelade via nätverket, vet inte om det spelar in...

Denna fil "Thumbs.db" som jag vet att jag aldrig har behövt eller kommer att behöva. Går det att döda den innsn den "föds"? Var gång jag söker på datorerna så har det skapats nya. Snudd på hur virus kan funka om det nu inte var att det är windows som skapar dem. :)

Jag har aldrig förhandsgranskning i mapparna och därför känns det onödigt med en "tumnagelinfofil"...

Så var ställer jag avlivningen av dessa filer? Jag kan t.o.m om möjligt stänga av förhandsgranskningen i mapparna och nöja mig med ikoner eller lista.

Hittade det nu efter jag postat, typiskt. Fanns inlägg från sommaren -10

Mappalternativ, avancerat "Visa alltid ikoner ej miniatyrer. Ska se om det hjälper...

Redigerad av ron
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova detta.

Start skriv : gpedit.msc i sökrutan

Gå till Användarkonfiguration -> Administrativa Mallar -> Windows-komponenter -> Utforskaren

I höger fält, leta reda på och dubbelklicka "Inaktivera Cachelagring av miniatyrer i dolda thumbs.db-filer "

Markera "Aktiverad", OK, stäng ner.

Naturligtvis finns de kvar i thumbs.db, men det skapas inga nya om du slänger de som finns.

.reg filer skickas med om det skulle behövas.. zippade naturligtvis så du får packa upp dem.

Disable.Enable_Thumbs.db_Windows7.zip

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...