Gå till innehåll

Kopiering till USB minne stannar på 99% och avslutas efter en lång stund!


Havetoknow

Recommended Posts

Hej!

Hade först inga problem med att kopiera filer till USB minnen eller externa hårddiskar på min dator. Men när jag använde en annan dator märkte jag att varje gång jag ville överföra en fil så överfördes filen väldigt snabbt för att sedan stanna upp helt precis i slutet, sedan vänta en lång stund och sedan avslutades överföringen.

För ett tag sedan började min egen dator på samma sätt.. Jag kan nu inte överföra en fil till ett USB minne utan att den först stannar och väntar i slutet.

Windows 7 SP 1 x64

Har försökt hitta lösningar till detta men inte hittat något som fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma fel på ett Sandisk usb-minne och det såg ut som att filen överfördes snabbt till minnet men det var fel. Filen kopierades bara över till datorns minne, och sedan buffrades den där medan den skulle skrivas till själva usb-minnet som tyvärr visade sig vara totalt värdelöst (prestandamässigt). Billiga usb-minnen har (oftast) låga läs- och skrivhastigheter och jag googlar idag upp hastigheterna innan jag köper ett nytt minne. Om det inte fungerar alls att kopiera över en stor fil kan minnet mycket väl vara förbrukat, eller så kan du kanske testa med att formatera det på riktigt (inte snabbformatering).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste någonstans att det kunde vara just så att det "såg ut" som att filen kopierades snabbt och att minnet inte klarade av samma hastighet. Dock tycker jag detta skulle vara väldigt konstigt med tanke på att jag aldrig hade detta problem tidigare (samma dator).

Har testat att formatera om en mängd olika minnen, både FAT32 och NTFS och alla har samma problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...