Marion Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Hej, jag vill göra en botbar USB-sticka. (utan OS, endast botbar sticka) Finns det nån färdig iso.fil att ladda ner för att monta/bränna till en USB-sticka? marion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 (edited) Vad ska du göra med stickan då? vad vill du starta på den? http://www.bootdisk.com/pendrive.htm http://www.intowindows.com/bootable-usb/ http://www.webupd8.org/2009/04/4-ways-to-create-bootable-live-usb.html http://downloadsquad.switched.com/2009/08/27/make-a-bootable-usb-installer-for-windows-xp-vista-7-with-wint/ Edited May 7, 2012 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Hej. har bytt moderkort samt disk på en HP G72. Nu har HP börjat med nåt nytt, nu man skall registrera m-kortet med hjälp av UEFI / DMI -tool. Någon som har gjort detta förut? Så här ser starten ut, samt inne BIOS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Vad ska du göra med stickan då? vad vill du starta på den? Jag vill kunna starta ett "dmi"-verktyg, ett slags flashprogram, som jag nämnt nyss i denna nya tråd: http://www.alltomwindows.se/forum/topic/25993-byte-av-m-kort-pa-hp-uefi-dmi-tool/page__fromsearch__1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 (edited) http://h10025.www1.h...us&lc=en&dlc=en To resolve this issue, contact HP for further assistance. You will be asked to provide the fourteen digit System Board Commodity Tracking Number (CT) that is included in the error message. Annars kan du prova: http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/when-i-switch-on-my-laptop-the-following-message-comes-on-system/td-p/790025 Edited May 7, 2012 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 http://h10025.www1.h...us&lc=en&dlc=en Annars kan du prova: http://h30434.www3.h...tem/td-p/790025 Tjaa, det jag hitta var detta: http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/Utility-to-program-s-n-p-n-UUID-in-new-mobo-bios/m-p/294419#M11956 HP-experten säger typ, "dont try this at home".. eller såg du nåt mer matnyttigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 (edited) I fixed MINE!!! all you need is basic DoS Skills and a bootable USB (all found on google) and the xxxxx-tool and xxxxxx.EXE (also google) from there you just have to boot to usb type XXXXX and fill in the correct info. Under basic here is a Hint, Remove your Battery and there is your PCID Number Fast som sagt bästa sättet är nog att kontakta HP så dem får ordna det åt dig. Edit: xxx istället för filnamn, för att undvika eventuella problem Edited May 8, 2012 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Fast som sagt bästa sättet är nog att kontakta HP så dem får ordna det åt dig. Avlägger härmed rapport: Naj, HP vet inte detta själva, jag har ringt och pratat med flera i deras supportpark. Dom hänvisar till sitt serviceställe Infocare, som inte kan detta heller. Har läst på flera forum att garantikunder fått tillbaka sina laptop med detta fel - otroligt men sant. Experterna på HP's forum är också inkompetenta. Jag löste det iaf. inatt, det tog mig 12 timmar, och det var inte enkelt, men nu vet iallafall JAG hur man gör - tills nästa gång. Jag har hade inte mycket gott att säga om HP innan, och nu ännu mindre. Trögare, tråkigare och sämre kvalité av datorer finns inte. Men du skall ha tack Sierra för att du engagera dig.. puss puss på dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 (edited) mario då Fast det verkar som sagt vara många som har problemet så hade varit lite fint av dig om du hade skrivit en liten guide Tyvärr är det väl inget som nån 1'st line support kan lösa, det måste nog längre in i kedjan där det sitter tekniker och inte bara telefonister som läser standardlösningar från pärmar och guider. Har du provat starta om datorn brukar ju annars vara ett standardsvar Edit: såg nu att du Mario är kvinna, (nog är man lite fördomsfull men) måste säga att blir lite extra imponerad att du löste det. Edited May 8, 2012 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.