MrBigSpender Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Hej, Jag har ett problem med ett felmeddelande som jag får när jag försöker byta domän på en Windows 2003. Jag får felmeddelandet DNS name does not exist när jag anger den nya domänen. Tanken är att den datorn ska vara en klientdator som går mot en Windows Server 2008 där det finns en Exchange Server. Dessa två datorer måste vara i samma domän. Därför försöker jag byta mot en felaktig domän som jag har på klientdator till samma domän som servern. DNS name does not exist är felmeddelandet jag får! Varför? Någon som vet! /Big Spender Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Vad händer om du anger den nya domänens DC som DNS på klientdatorn innan du försöker flytta den? Alternativt någon annan DNS du har som har DC'n registrerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts