Gå till innehåll

Live Mail och Outlook 2010 sida vid sida [nedlagt]


perbear

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Bakgrund: På en väns dator fungerade det inte att använda Outlook i samband med en uppdatering från tidigare Officepaket (det är väl drygt ett år sedan installationen) varför jag efter mycket slit för att få det att fungera valde att använda Live Mail istället. Inget problem där.

Nu har jag på min väns önskan gjort en nyinstallation av Office och Outlook 2010 och nu fungerade det att skicka mejl.

Det verkar som Live Mail är den aktiva e-postklienten för det är dit som all inkommande post kommer och Outlook har blivit en passiv slav dit man kan EXPORTERA alla meddelanden.

Önskemål: 1. Antingen att ha bägge aktiva och kunna både ta emot meddelanden och skicka från bägge. 2 Eller bara göra Outlook aktivt.

Räcker det i så fall att bara avinstallera Live Mail? Mailen har ju redan exporterats till Outlook så det borde ju inte vara ett probelm, ELLER?

20 juni: Låt mig få ge lite mer information. Med ett par ord - jag fick det inte att fungera. Live tycktes ta örver och när jag under 14 dagar försökte förtvivlat installera BARA OUTLOOK stannade inkommande mail hos e-postleverantören vad jag än gjorde. Det blev till att krypa till korset och bara använda Live.

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Du ska inte behöva avinstallera Windows Live Mail, det räcker med att stänga av automatisk hämtning av email genom att göra så här:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Check-for-new-e-mail

Sen är det bara att att se till att få till rätt inställningar och de uppgifter brukar man finna hos respektive internetleverantörs hemsida och egentligen är det precis samma som du redan knappat in i Live-mail eftersom det fungerar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...