Gå till innehåll

Windows 8 RP msn live


hazze34

Recommended Posts

Hej, spånat runt lite här men hittar inget ang detta,

Insalerade W8 RP förra veckan o allt funkade kanon tills jag stängde av datorn helt, innan har jag bara stängt locket på min laptop.

Efter detta så slutade Kontakter, E-post, Medelanden, Kalender fungera. med andra ord alla delar som har med Windows live biten att göra (tror jag) när jag prövar att starta något av detta kommer det upp ett fönster och de bara står att "det går inte att öppna E-Post" t.e.x. samma text på alla dessa.

Jag har testat att ta bort dessa saker och lägga in dom igen men med samma resultat, allt som har med internet annars fungerar utan några problem alls

Hade varit kanon om någon vet en lösning på detta, Har säkert glömt något men fråga så ska jag svara :D

Datorn Tillverkare Acer Modell Aspire 5930 Total mängd systemminne 3,00 GB RAM Systemtyp 32-bitars operativsystem Antal processorkärnor 2 64-bitarsstöd Ja Lagring Total mängd hårddiskutrymme 220 GB Diskpartition (C:) 39 GB ledigt (110 GB totalt) Diskpartition (D:) 107 GB ledigt (110 GB totalt) Medieenhet (E:) CD/DVD Grafik Typ av grafikkort NVIDIA GeForce 9600M GT (Microsoft Corporation - WDDM v1.2) Total mängd tillgängligt grafikminne 1789 MB Dedikerat grafikminne 512 MB Dedikerat systemminne 0 MB Delat systemminne 1277 MB Grafikkortets drivrutinsversion 6.2.8400.0 Primär bildskärmsupplösning 1280x800 DirectX-version DirectX 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem i Consumer Preview... då ersatte jag Livekonto-inloggningen mot ett lokalt konto och sedan tillbaka till Livekonto igen. Då funkade det! Detta var precis innan Release Preview släpptes men jag fick igång det iaf. Om det är samma i Pelease Preview har jag inte en aning om... å andra sidan har jag låtit bli Live Messenger denna gången.

Du kan även göra en "rollback" eller till och med en total återställning inne i Windows. Det sistnämda kommer ta bort en del men det går snabbare än att installera om Windows.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. jag testade detta med och skapade ett lokalt "konto" och sedan tillbaka med samma resultat.

Nu tog jag bort de igen och kan inte Instalera om de :(

testade även att göra en systemåterställning där jag visste att det fungerade men inte hjälpte de ...

jaja de är beta inget att klaga på bara hoppas någon hittar en lösning :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tog jag bort de igen och kan inte Instalera om de :(

Du menar att du inte kan installera om Live Essentials? Är det där buggen ligger så kan det ju kvitta... Men visst vill man att det ska funka. Nästa alternativ är ju "reset pc", men då fösvinner alla program du installerat.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...