Gå till innehåll

Firefox OS


si3rra

Recommended Posts

"öppna webbstandarder som HTML5".

"Operativsystemet ska vara lättdrivet".

"Bland annat hävdar Mozilla att Firefox OS ska kunna drivas ganska bra på 256MB RAM".

"Tredjepartsapplikationer ska utvecklas med hjälp av JavaScript och HTML, samtliga öppna standarder där Mozilla även jobbar på nya Web API:s".

"fokus ligger på utvecklingsländer ska det bli intressant att följa Firefox OS framfart".

"samt telefontillverkarna ZTE samt Alcatel".

Tummen upp för Firefox på Android! Helt rätt av Mozilla att försöka nå ut till den stora gruppen av användare. De som inte har råd att köpa den finaste och mest exklusivaste modellen av telefon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man använder den bästa webbläsaren Firefox behöver inte betyda att man ivrar. Man använder helt enkelt det bästa. ;)

Är det verkligen så att Firefox OS byggs på Linux?

"Är det verkligen så att Firefox OS byggs på Linux?"

Ja! Du "Rune.K" orkar du söka lite information om Firefox OS, så finner du svaret på gåtan.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Firefox OS är bättre än Android"

"Chefer från en av Europas största teleoperatörer ger Mozillas nya mobiloperativsystem tummen upp".

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.457848/mozillas-firefox-os-ar-battre-an-android

Jag gav också tummen upp i ett tidigare inlägg i tråden. Hur stor är sannolikheten för att jag bara gissar rätt? Den är inte så stor vill jag bestämt hävda. Eller? ;-) Vad vet jag? Inte så mycket enligt några flitiga besökare av just mina texter. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...