Gå till innehåll

SeaToolsforWindows - Fel på hårddisk


CGD

Recommended Posts

En av mina Samsung F3 diskar har fått en varning för "Ultra DMS CRC Error Count" fel. Därför har jag hämtat hem det program som det hänvisas till på Seagates sida. Det är ju dit man skall gå nu för tiden. Jag har där hämtat hem det program som hänvisas till för F3 diskar, SeaToolsforWindows. Jag har installerat det och försökt köra det. Programmet startar och vill att jag skall vänta medan det letar efter diskar. Men så kommer det upp ett felfönster, Fatal Error: Device Discovery där det står; Argumentet Length måste vara större än eller lika med noll. System. String Mid (System. String, Int32, Int32).

Ja och sedan blir det inte mer och jag vet inte hur detta skall lösas.

Vet någon annan det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två E-SATA diskar men inget av det de nämner i din länk. Däremot har jag märkt att när de är avstängda så fungerar SeaTools. Lite märkligt tycker jag för de är ju egentligen kopplade på samma sätt som de övriga diskarna.

Dåligt för det måste ju finnas många som har Seagate diskar som inte är monterade i datorn. Eftersom den felaktiga disken är kopplad just via E-SATA får jag ta och plocka in den i datorn så jag kan se om det här SeaTools kan rapportera något.

Tack för visad länk si3rra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var ju en seg operation men till slut blev det klart.

Det började med att jag i HD Tune Pro 5.0 fick ett Ultra DMS CRC Error Coun felmeddelande.

Men nu har jag kört alla tester som finns med i Seagates SeaToolsforWindows program. Inga fel rapporteras. Jag har även kört CrystalDiskInfo 5.0 som inte heller rapporterar något fel.

Så vad skall man då säga om HD Tune? Att det programmet rapporterar fel eller att det är mycket bättre på att hämta information?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...