Gå till innehåll

Nybyggd dator med SSD hårddisk


CobraSnake

Recommended Posts

Postad (redigerade)

NVIDIA High Definition Audio är helt i sin ordning... den följer alltid med NVIDIAs grafikdrivare. Men hur var det med den ljuddrivrutin som finns på moderkortets hemsida... är den installerad?

Annars vet jag inte riktigt vad det är för drivrutin som skulle saknas. Tills du stöter på något som inte funkar, kan du nog bara låta det vara.

En sak till...

Ja Chipset är uppdaterad från Intels hemsida, genom Active X med IE.

...kör aldrig installationer av något slag direkt från nätet. Dom bör man spara ner och starta lokalt. Både av säkerhets- och stabilitetsskäl.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NVIDIA High Definition Audio är helt i sin ordning... den följer alltid med NVIDIAs grafikdrivare. Men hur var det med den ljuddrivrutin som finns på moderkortets hemsida... är den installerad?

Annars vet jag inte riktigt vad det är för drivrutin som skulle saknas. Tills du stöter på något som inte funkar, kan du nog bara låta det vara.

En sak till...

...kör aldrig installationer av något slag direkt från nätet. Dom bör man spara ner och starta lokalt. Både av säkerhets- och stabilitetsskäl.

Jag har följande drivrutin från Microsoft installerad:

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0892&SUBSYS_104384FB&REV_1003

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0892&SUBSYS_104384FB

Tycker du att jag ska uppdatera Realteks drivrutin från hemsidan istället?

Tack för tipset angående installationer direkt från nätet, tur att jag sparade ner det först :unsure: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat ljuddrivrutinen, men varningssymbolen finns kvar.

Kollade lite på nätverksdrivrutinerna, och försökte uppdatera den, men enhetshanteraren säger att den jag har är den mest aktuella trots att den som finns på Asus hemsida är från 2012, medans den som finns i min dator är från 2011, finns det något annat sätt att uppdatera aktuella drivrutiner? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan installera drivrutiner manuellt men när det gäller nätverksdrivrutinen tycker jag inte du behöver bråka med det. Drivrutinen från Microsoft duger fint så länge det fungerar.

Vad gäller den saknade drivrutinen, kan du kolla om du kommer någon vart med hjälp av Andreas tipssida. Var bara försiktig om du använder någon online-tjänst för drivrutiner. Dom påstår ofta att du behöver nya drivrutiner för än det ena än det andra, helt i onödan. Det brukar ofta skapa fler problem än det löser. Du kan dock kolla om dom hittar den saknade drivrutinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...