Gå till innehåll

Tv & hemmabio störningar


PCGuiden

Recommended Posts

Jag upplever något konstigt mellan min tv och hemmabio. När jag har hemmabion kopplad till tvn blir bilden pixlig som tusan och signalen försvinner, när jag kopplar ifrån hemmabion så är bilden jättebra och signalen försvinner inte.

Kopplingen som finns mellan tv-hemmabio är 1 HDMI kabel och 1 optisk kabel för ljudet... Är det rentav där det är fel?

Om jag kopplar hemmabion med bara HDMI kabeln så bör väl ljudet följa med där eller så den optiska kabeln borde ju inte behövas ?

Hjälp mig räta ut ? Tecknen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken HDMI-kabel har du, typ A, B eller C

"HDMI kabel finns i tre olika varianter eller versioner, en med 19 stift som kallas ”Typ-A” och en med 29 stift som kallas ”Typ-B”. Typ-B versionen är framtagen för bildsignaler med upplösning större än 1080p, för att vara exakt en upplösning på WQUXGA 3840X2400.

Typ-C mini-kontakten är skapad för portabla enheter men har ändå 19 stift kontakt. Den går att koppla in i en Typ-A kontakt genom en ”Typ A -till- Typ C kontakt kabel”."

http://www.webelton.se/?page_id=576

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...