JonahHex Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 (edited) Tjena! Har sökt med ljus och lykta efter hur jag kan ändra färgen på aktvitetsfältet när jag kör med Windows klassiskt tema. Går det överhuvudtaget? Där finns ju en hel del att ändra på. Aktiv namnlist har jag kommit på vad det är för nåt. "Visuell stil för fönster och knappar" har jag inaktiverat bland dom visuella effekterna. Tack på förhand. Edited August 22, 2012 by JonahHex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Utan tredjeparts program så är jag tämligen säker på att du inte kan ändra aktivitetsfältets färg. Aktivitetsfältet har samma färg som dialogrutorna, ramar osv och dessa kan du inte heller ändra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonahHex Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 Tackar för ett snabbt svar. Vid närmare undersökning och tryckande på knappar så är det 3D-objekt som jag skall ändra på men då blir det precis som du skriver att en massa annat också ändras. 3e parts program vill jag inte blanda in så jag får överleva eller ändra till Aero igen. Visst kan jag install andra teman men då är vi där att jag får patcha windows med typ VistaGlazz eller nåt liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Jag tror det finns tredjepartsprogram för att enkelt ändra klassiskt tema också... men som du säger, bättre att hålla det "rent". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts