Hans42 Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Jag har en del prylar i mitt interna nätverk, Bl a ett par NAS, datorer samt 4 st Dreamboxar (linuxbaserade satellitmottagare). Av dessa senare så dyker bara två st upp när jag klickar på dator - nätverk. Alla andra enheter dyker snällt upp. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 (edited) Har alla 4 stöd för SMB/Samba installerat aktiverat? Edited September 5, 2012 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans42 Posted September 5, 2012 Author Share Posted September 5, 2012 Uhu, litet överkurs....Kan vara så att de två som inte dyker upp, har annan programvara installerad. Nu vill jag helst ha det så även fortsättningsvis, och då skulle jag behöva veta hur jag fixar detta med SMB/Samba aktiverat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans42 Posted September 5, 2012 Author Share Posted September 5, 2012 Helt rätt! När jag bytte programvara en en av de "osynliga" boxarna, så dök den upp! Tack för hjälpen! Fast jag skulle ju vilja installera och aktivera SMB/Samba i andra programvaran/img. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts